MBA
Medlem
Och SK908 New York-Oslo inställd idagSK907 Oslo-New York inställd idag.
Och SK908 New York-Oslo inställd idagSK907 Oslo-New York inställd idag.
Det hör till ovanligheterna att den letar sig till Shanghai - men den var ju i Tokyo och vände häromdagen så allt kan ju hända....Vi fick LN-RKF härifrån PVG idag så den där gnagande oron om RKP varju obefogad.![]()
Jag skulle gissa på att den avgången utgår ur planeringen av någon anledning. Att det skulle vara överbokat låter extremt otroligt och har aldrig hört talas om något liknande. Kan ju i och för sig vara någon som chartrar hela avgången också men känns som rätt låga odds det också.En vän blev precis avbokad från SK954 (MIA CPH) den 12 maj! Ganska proaktivt av SAS med mer än tre månader till avgång. Sällskapet blev erbjudna att åka MIA OSL CPH den 15 maj istället. Eftersom detta skulle innebära tre missade arbetsdagar kontaktades SAS kundsupport som hade en otrevlig attityd men som ändå (motvilligt) gick med på att routa dom via EWR istället den 12 maj.
Tycker detta låter märkligt. På FlightAware står fortfarande SK954 den 12/5 som "scheduled", men det går inte att boka flighten och den finns inte på ITA Matrix. Kan den redan vara överbokad så SAS måste omboka passagerare? Om så är fallet, varför erbjöds då inte lösningen via EWR direkt? Inte kan det väl vara acceptabelt att erbjuda ett alternativ tre dagar senare? Speciellt som det finns andra bolag som också flyger MIA CPH med mellanlandning. SAS ville ha 10000kr extra för att boka med annat bolag, men det är ju inte mina vänner som har valt att boka om, det är ju påtvingat av SAS.
Frågor:
- Varför bokar SAS proaktiv om bekräftade passagerare redan tre månader i förväg? Är flyget inställt eller överbokat?
- Varför erbjuder inte SAS ett adekvat ersättningsflyg direkt utan först vid upprepade kontakter med kundservice?
Tack!
Nja, än är ju inte "servicesäsongen" över för SAS. Just nu befinner sig LN-RKO i Hongkong för revision, så man är en maskin kort på långdistanslinjerna.Undra hur länge RKP ska stå på backen i CPH nu... Hoppas väldigt länge...![]()
Jag såg henne på Kastrup i måndags, välförtjänt vila efter en hård vecka med turer till San Francisco, Chicago (x3) och Tokyo.och det är då LN-RKP brukar få slita lita extra.
Intressant fråga, jag tittade faktiskt på SK953 på samma datum för en vecka sedan, och då var den fullsatt! 0 i alla bokningsklasser inklusive C. Det måste vara relativt ovanligt så långt i förväg... Och nu verkar även den vara helt borta.Är flyget inställt eller överbokat?
Jag såg henne på Kastrup i måndags, välförtjänt vila efter en hård vecka med turer till San Francisco, Chicago (x3) och Tokyo.