Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Någon kommer säkert att rätta mig, men jag har inte läst om någon som blivit nekad dubbel open-jaw efter "nya" reglerna i våras.

Detta kan antingen bero på att det numera är tillåtet, eller på att ingen försökt (eller på att någon har skrivit om det, man jag har missat det).

Tack för info, jag ringer och testar.Rapporterar här sedan.
Du hade rätt, det gick bra att få till det i samma bokning. Dock kan de inte lösa Mastercard-rabatten eftersom den inte dyker upp i systemet. Det blir därför billigare att boka som två enkla, där Mastercardrabatten appliceras på en av enkelresorna (36+60 istället för 100)
Edit: Men han löste det som så att han la en reservation på biljetterna så jag kan ringa in imorgon när Eurobonusavdelningen har öppet, så det kan biljetteras. Och då kan de kalkylera poängpriset manuellt. Mycket bra SAS!

Last edited:
Är på gång att göra min första award resa med min första voucher, har 150k poäng och tänkte ta med frun.

19 sep

ARN-FRA (LH Business) 10:15 – 12:25
FRA-BKK (Thai Business) 14:45 – 06:25
BKK-DPS (Thai Business) 09:35 – 14:55

Ser inga bekymmer med denna, går att flyga via Köpenham, Oslo eller Paris istället för Frankfurt. Några synpunkter?

28 sep

DPS – SIN (SQ business) 13:05 – 15:45
SIN – BKK (SQ business) 09:35 – 11:05
BKK – ARN (Thai business) 01:10 – 07:00

1. Skulle detta godkännas? Med denna hemresa får vi en kväll i Singapore, middag plus övernattning. Morgonflyg till Bangkok, middag på kvällen och sen ut till flygplatsen igen. Vill kombinera en veckas sol med 1 kväll vardera i Singapore och Bangkok.

2. Hur är det med incheckat bagage på hemvägen, checkar vi in allt i DPS eller måste vi ta ut bagaget både i SIN och i BKK?

3. Är det något strul i SIN eller BKK att lämna flygplatsen när man har långt till nästa flygresa?

Last edited:
Är på gång att göra min första award resa med min första voucher, har 150k poäng och tänkte ta med frun.

19 sep

ARN-FRA (LH Business) 10:15 – 12:25
FRA-BKK (Thai Business) 14:45 – 06:25
BKK-DPS (Thai Business) 09:35 – 14:55

Ser inga bekymmer med denna, går att flyga via Köpenham, Oslo eller Paris istället för Frankfurt. Några synpunkter?

28 sep

DPS – SIN (SQ business) 13:05 – 15:45
SIN – BKK (SQ business) 09:35 – 11:05
BKK – ARN (Thai business) 01:10 – 07:00

1. Skulle detta godkännas? Med denna hemresa får vi en kväll i Singapore, middag plus övernattning. Morgonflyg till Bangkok, middag på kvällen och sen ut till flygplatsen igen. Vill kombinera en veckas sol med 1 kväll vardera i Singapore och Bangkok.

2. Hur är det med incheckat bagage på hemvägen, checkar vi in allt i DPS eller måste vi ta ut bagaget både i SIN och i BKK?

3. Är det något strul i SIN eller BKK att lämna flygplatsen när man har långt till nästa flygresa?
Nvm fel läst.
3. Inget strul.

Du hade rätt, det gick bra att få till det i samma bokning. Dock kan de inte lösa Mastercard-rabatten eftersom den inte dyker upp i systemet. Det blir därför billigare att boka som två enkla, där Mastercardrabatten appliceras på en av enkelresorna (36+60 istället för 100)
Edit: Men han löste det som så att han la en reservation på biljetterna så jag kan ringa in imorgon när Eurobonusavdelningen har öppet, så det kan biljetteras. Och då kan de kalkylera poängpriset manuellt. Mycket bra SAS!
Återkoppling på denna. Ringde idag och skulle få den biljetterad, men det gick inte. Utresa måste ske från Skandinavien enligt en icke annonserad regel. Inte alls bra SAS.

Nu har SAS ställt ut biljetten igen, men de ska dra ytterligare en summa för den (betydligt mindre än ursprungsbeloppet)
Den är redan betald sen första början (de drog hela beloppet igen efter ändringen förra vecka, men återbetalade det - skillnaden- ombokningsavgift) men jag får komma med ett klagomål efter resan via webformulär säger agenten.
Man blir ju riktigt förbannad på dem ibland!
Hur klagar man? Lite ersättning för allt strul tänker jag försöka begära? Var klagar ni som får ersättning för trasig stol/trasig IFE osv.

Toppen