Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Det ger säkert någon fördel, som att få prioritet vid väntelista eller vid överbokning — vid resa med Aegean. Men hos SAS och Lufthansa? Just ingenting.

Priority Airport Stand-by listing in any Star Alliance member airline, if you arrive at the airport without any reservation for a specific flight (exception: Award Tickets).

Priority Reservation Waitlisting in any Star Alliance member airline, if the desired flight is already fully booked (exception: Award Tickets)

Ja, det är ju inte mycket men bättre än inget alls! :)

Priority Airport Stand-by listing in any Star Alliance member airline, if you arrive at the airport without any reservation for a specific flight (exception: Award Tickets).

Priority Reservation Waitlisting in any Star Alliance member airline, if the desired flight is already fully booked (exception: Award Tickets)

Ja, det är ju inte mycket men bättre än inget alls! :)

Hur ofta reser din bekante på standby-biljett eller på väntelista? Om svaret är aldrig alternativt mycket sällan, så betyder detta *S som jag skrev, just ingenting. Dessutom så kommer man knappast först i kön som en A3 Silver vid väntelista hos SAS!

Hur ofta reser din bekante på standby-biljett eller på väntelista? Om svaret är aldrig alternativt mycket sällan, så betyder detta *S som jag skrev, just ingenting. Dessutom så kommer man knappast först i kön som en A3 Silver vid väntelista hos SAS!

Sant.

Men som jag skrev ovan, vägen till Guld blir ju kortare.
Tänkte bara att det hade varit trevligt för honom att få hem ett kort, alltid början på något. :)
Även om kortet som du säger inte ger några fördelar alls i princip.

Fast det kanske bara är jag som gillar plånboken full med FFP-kort. ;)

Last edited:
Fast det förutsätter ju att man ser till att nå guld. För A3 räknar väl också poäng per intjäningsår eller kalenderår?

Slutsatsen blir då - vänta med detta tills dess att man faktiskt kan uppnå guld, annars missar du ju sign-up bonusen det året.

Precis, den dagen du uppnått silver så har du exakt 1 år på dig att skramla ihop 16000 poäng till guld

Det bör han nog klara med lite hjälp och planering från mig.
Fast det kanske är bättre att uppnå tex 3900 poäng för han nu och passera 4000 gränsen om kanske 6-7 månader? På så sätt förlängs hans period med samma tid.

Ursäkta om detta har tagits upp tidigare, men kunde inte finna något.

Nu när Austrian konkat så hanteras ju alla deras flighter av Tyrolean, men hur är det med intjäningen? Ger Z med Austrian (operated by Tyrolean) 200% fortförande?

Ursäkta om detta har tagits upp tidigare, men kunde inte finna något.

Nu när Austrian konkat så hanteras ju alla deras flighter av Tyrolean, men hur är det med intjäningen? Ger Z med Austrian (operated by Tyrolean) 200% fortförande?

Jag tror att Tyrolean har tagit över OS flightnummer därmed samma regler(OS intjäning) som förr som gäller.

Toppen