Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Känns lite lätt bittert annars, bokade GOT-FRA-JNB-CPT-JNB-MUC-GOT i förra veckan och reggade allt på SAS-kortet, inser nu att jag skulle läst på lite bättre och kastat in det på mitt numera flång nya Aegean-kort :)

Bokat är ju en sak... Men har du redan genomfört resan? Om inte är det ju bara att ändra intjäningsprogram!

Och ifall du har genomfört resan är du en bra bit på väg mot EBG med Havanaresan, iaf om du flugit till SA i *A C. Beroende på framtida resemönster kan det vara värt att ligga kvar på EB.

Jag har inte genomfør resan till SA ænnu, men jag køpte den via SAS, kanske skulle slå till och byta bonussystem. Vad borde GOT-FRA-JNB-CPT-JNB-MUC-GOT ge, sådær på en høft? Jag har inte riktigt fått grepp om matematiken ænnu.

I länken nedan hittar du en lista på samtliga bolag och de bokningsklasser som ger poäng på Aegean Air. OBS! Eftersom du har bokat resan på SAS hemsida så är sannolikheten stor att bokningsklassen på code share flighterna inte stämmer. Är det Lufthansa som flyger så kan du alltid titta på bokningen på Lufthansas hemsida och där se korrekt bokningsklass.

Aegean Airlines | Earn Miles

I länken nedan hittar du en lista på samtliga bolag och de bokningsklasser som ger poäng på Aegean Air. OBS! Eftersom du har bokat resan på SAS hemsida så är sannolikheten stor att bokningsklassen på code share flighterna inte stämmer. Är det Lufthansa som flyger så kan du alltid titta på bokningen på Lufthansas hemsida och där se korrekt bokningsklass.

Aegean Airlines | Earn Miles

Jag valde att flyga med SA efter som att LH har valt att köra med sina A380 på FRA--JNB, och givetvis är det code sharerutter alltihop.
Jag kanske borde slå en singal till SAA och höra vilken bokningsklass jag kommer att hamna på i slutändan. Givetvis klararde inte SAS hemsida att visa hur många Eurobonuspoäng resan skulle givit, blir som vanligt lite som ett lotteri :)

Kolla om du kan se bokningen via SAA:s hemsida... Om inte, ring till SAA och fråga. Vad SAS sida hade visat för poängintjäning hade iaf inte hjälpt.

De flesta SAA flighter genererar poäng till A3 inkl. low economyklasserna T, V, L & W (50% av flugna miles). Vet dock inte om SAA har flera bokningsklasser som är lägre än "low economy"...

Stämmer min uträkning att jag får ungefär 1865 x4 = 7460 aegean miles för en businessclass t.o.r ARN - LIS med TAP ?
Kostar ju 5 600 SEK för en weekend i höst.

Toppen