Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Handlade inte om någon konkurs i traditionell mening. De flyttade över den operativa verksamheten på dotterbolagen för att kunna modernisera sin företagsstruktur.

OK, tack för snabbt svar!! Jag har en bokning till Japan med OS i höst bokad på 11/11/11-kampanjen. Där höll den resan på att gå upp i rök... :D

Det hela är alltså "bara" en del av det förändringspaket som Lufthansa annonserade rörande OS för ett par månader sedan?!

Last edited:
Extra poäng till Aegan om du flyger med AC:

Exploring Canada has never been so rewarding. Earn up to 5.000 Miles&Bonus Award miles on eligible direct flights operated by Air Canada between Athens and Toronto/ Montreal, as well as between London and Edmonton/ Halifax/ Ottawa/ Montreal/ Vancouver/ Calgary/ St. Jonh’s, Toronto.

With Air Canada, there's so much to discover in Canada—for miles upon miles.

For every one-way segment, earn 5,000 Award miles in Executive Class and 2,500 in Economy Class.
Mileage accrual is viable only for active Miles&Bonus members.
Valid on eligible direct flights operated by Air Canada between Athens and Toronto/ Montreal, as well as between London and Edmonton/ Halifax/ Ottawa/ Montreal/ Vancouver/ Calgary/ St. Jonh’s, Toronto.
Travel period: 1 August – 31 October 2012.
Valid on eligible Air Canada published fares:
Economy Class: Y, B, M, U, H, Q, V, W, S, T, L, K, N, G, P, E, A
Executive First: J, C, D, Z
In case of upgraded flight segments miles earned will be based on the original class of the service purchased.

Jag läste också detta, men tyckte inte 2500/5000 miles var något spektakulärt, det är väl snarare vad man normalt får för en sådan lång resa? Eller får man 2500/5000 extra?

Jag har ett litet spörsmål angående det här, Om jag skall flyga GOT-CPH-YYZ-HAV eller GOT-LHR-YYZ-HAV, vilken bokningsklass på Air Canada måste jag minst ha för att få ihop till ett guldkort hos Grekerna? Enligt GC maps är GOT-CPH-YYZ-HAV 5484 Miles

Last edited:
Jag har ett litet spörsmål angående det här, Om jag skall flyga GOT-CPH-YYZ-HAV eller GOT-LHR-YYZ-HAV, vilken bokningsklass på Air Canada måste jag minst ha før att få ihop till ett guldkort hos Grekerna.

Hallå! (Antar att du ska flyga ToR)

J, C, D, Z = 200%
Y, B + (R - uppgraderad Business) ger dig 150% vilket tar dig nästan hela vägen till Guld, det kommer saknas cirka 2000 poäng om du räknar med bonusen på 1000 som man får vid registrering.

Du skall självklart åka via LHR, istället för CPH.

Ha en bra resa!

Last edited:
Ja, ToR blir det nog :).
Tackar før kvickt svar. Får helt enkelt bli Business då.

Känns lite lätt bittert annars, bokade GOT-FRA-JNB-CPT-JNB-MUC-GOT i förra veckan och reggade allt på SAS-kortet, inser nu att jag skulle läst på lite bättre och kastat in det på mitt numera flång nya Aegean-kort :)

Toppen