Senaste nytt

[Business] Köpenhamn - Miami med TAP biz T/R för ~10800 kr

Jag är inte så hoppfull om att min flight i November kommer att få den nya kabinen.

Tydligen så flyger TAP (eller flög, per mars 2017) 16 st A330-200 som varav 9 inte kommer få den nya kabinen, utan iställes ersättas av A330-900neo som börjar levereras i mitten på 2018, om jag har lyckats tolka den här artikeln rätt..

First A330-200 Interior Retrofit Completed in TAP Portugal €70M Progra | MRO Network
Blev lite orolig nu att TAP har så många maskiner som inte har nya konfigen.
Var inne och kollade inför lördagens LIS-BOS och det var fortfarande nya konfigen (@lillemannen ).

Last edited:
Mina avgångar (LIS-JFK) i början av oktober har fortfarande nya kabinen (peppar peppar).

Såhär ser mina kabiner ut när jag tittar på bokningen hos TAP:

TkCTo1m.png

Hittar dock ingen motsvarande outfit på seatguru när jag kollar där – då är det antingen 2-2-2 eller 1-2-1.

Mvh förvirrad

Last edited:

TkCTo1m.png

Hittar dock ingen motsvarande outfit på seatguru när jag kollar där – då är det antingen 2-2-2 eller 1-2-1.

Mvh förvirrad

Den där seat mapen är det nog nåt knas med. När jag kollar Expert Flyer på båda mina avgångar så är det 1-2-1. Problemet är att dom flyttade mig från 2K till 3A på ena resan och nu kan jag bara byta till likvärdiga gångplatser eller mittenplatser. Förhoppningsvis går det att lösa på flygplatsen.

Sen är mitt EB-nummer helt plötsligt inte länge inlagt och det går heller inte att lägga in nåt FF-nummer alls. Skumt.

Den där seat mapen är det nog nåt knas med. När jag kollar Expert Flyer på båda mina avgångar så är det 1-2-1. Problemet är att dom flyttade mig från 2K till 3A på ena resan och nu kan jag bara byta till likvärdiga gångplatser eller mittenplatser. Förhoppningsvis går det att lösa på flygplatsen.

Sen är mitt EB-nummer helt plötsligt inte länge inlagt och det går heller inte att lägga in nåt FF-nummer alls. Skumt.

Jag minns att när jag bokade så fick jag välja platser på en 1-2-1-karta, men nu ser det annorlunda ut när jag går in på TAP och kollar säten.

I nuläget liknar min seatmap den retrofit-cabin som TAP visar upp här, med två throne seats på rad 3 och 5 till höger: Fleet retrofit

Medan 1-2-1 konfigurationen verkar vara den som finns i de två A330-200or de köpt in från Azul, alltså den kabin som visas upp här: Review: TAP Portugal A330 Lie-Flat Business Class — LIS-BOS

Edit: även Expert Flyer visar att jag har följande kabin i bägge riktningar, vilket alltså borde vara TAP retrofit. Har valt plats 5A ut och 3J hem.
EEtSy1b.png

Last edited:
Jag minns att när jag bokade så fick jag välja platser på en 1-2-1-karta, men nu ser det annorlunda ut när jag går in på TAP och kollar säten.

I nuläget liknar min seatmap den retrofit-cabin som TAP visar upp här, med två throne seats på rad 3 och 5 till höger: Fleet retrofit

Medan 1-2-1 konfigurationen verkar vara den som finns i de två A330-200or de köpt in från Azul, alltså den kabin som visas upp här: Review: TAP Portugal A330 Lie-Flat Business Class — LIS-BOS

Aha, men då finns det alltså två olika varianter med nya kabiner med flatbeds? Har nog missuppfattat och trott att det bara är 1-2-1 som gäller om man vill ligga horisontellt, men den andra är alltså nån sorts 2-2-1 konfig?

TkCTo1m.png

Mvh förvirrad
Nu har även jag fått den här seatmapen på min bokning. Är det någon som fått någon sorts klarhet i det hela tro? Även jag blev flyttad till 5 A för övrigt.

Nu har även jag fått den här seatmapen på min bokning. Är det någon som fått någon sorts klarhet i det hela tro? Även jag blev flyttad till 5 A för övrigt.

Kan inte dra någon annan slutsats än den i mitt tidigare inlägg: den seatmap vi har är för TAP:s nyrenoverade retrokabin som visas här Fleet retrofit

Edit: även Expert Flyer visar att jag har följande kabin i bägge riktningar, vilket alltså borde vara TAP retrofit. Har valt plats 5A ut och 3J hem.
EEtSy1b.png

Toppen