Senaste nytt

[Business] Köpenhamn - Miami med TAP biz T/R för ~10800 kr

Det är inte mer specificerat än så här:

Visa bifogad bild 67339

Ah ok, tack!

För min del bär det av först 19 oktober.

Edit: för mig ser matvalet ut såhär på webben. Gissar att FS är Fish och ME är meat, osv..

AtyZ3CA.png
 

Vaniljvodka

Medlem
Nu har TAP trist nog ändrat till gamla kabinen på nattflyget hem. Morgondagens eftermiddagsflyg har fortfarande nya. Får hoppas på ytterligare en equipment change på hemresan.

Nu säger dessutom TAP-appen att jag sitter på 5F (mittensäte) på vägen dit och inte 5J (tronsäte i retrofittade kabinen) som hemsidan visade. Vilket ska man lita på? Fem rader borde i alla fall inte vara gamla kabinen. Har bytt till 3C som verkar vara ensamt fönstersäte (fast mot gången). Högst oklart allting. Får försöka reda ut detta i Oslo imorgon. Nån som vet om TAP har egna incheckningsdiskar där?
 
Nu har TAP trist nog ändrat till gamla kabinen på nattflyget hem. Morgondagens eftermiddagsflyg har fortfarande nya. Får hoppas på ytterligare en equipment change på hemresan.

Nu säger dessutom TAP-appen att jag sitter på 5F (mittensäte) på vägen dit och inte 5J (tronsäte i retrofittade kabinen) som hemsidan visade. Vilket ska man lita på? Fem rader borde i alla fall inte vara gamla kabinen. Har bytt till 3C som verkar vara ensamt fönstersäte (fast mot gången). Högst oklart allting. Får försöka reda ut detta i Oslo imorgon. Nån som vet om TAP har egna incheckningsdiskar där?
TAP verkar vara notoriska med att byta säten. De har bytt mitt säte fyra gånger. Och nu kan jag inte ändra själv längre...
 
Nuså, nästan hemma igen. Jag fick en gammal kabin på utresan som ändå var ok, men jag fick en jättegammal kabin på hemresan som inte var mycket att hänga i granen. Extremt liten skärm på IFE som var i 4:3-format. Alla filmerna var i widescreen så den lilla skärmen blev ännu mindre. Och det gick inte att välja film - det var den riktigt gamla lösningen. Den där alla fyra-fem filmer startades vid avgång och sedan rullade kontinuerligt. Sätena var av typen slip'n'slide som någon uttryckte det, så inte mycket sömn där. Och ingen förvaring alls i stolen. Osv. Trevligt crew dock
 
Yikes! Tråkigt att höra. Inte utan att jag blir lite nervös för min egen flygning 19 oktober. Än så länge har jag kvar mina valda säten och det är nya kabinen. Men utifrån era historier verkar det ju som att det kan ändras rätt så nära inpå avfärd. Håller tummarna!
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag fick en av de gamla Azul-kärrorna med Thompsom Vantage-stol (fully flat) på vägen dit. Inte helt optimal stol i horisontellt läge. Blev liksom en lutning nedåt för huvudet. Och som alltid så håller aldrig kuddarna nån vidare standard i C så då var det bättre att ha ryggstödet lite mera upprätt.
Men mycket rymligt för benen. Bra mkt bättre än hos Thai och United (som väl har liknande varianter på B787 och B757/B767-400ER). Samt bra med plats i övrigt. Och inte samma känsla av att sitta trångt som det känns hos SAS på rad 2-7. Jag satt på 1C längst fram, ensam mot fönstret men med stolen ut mot gången.

TAP lyckades också väldigt bra med maten. Både intra-Europa och på det här benet.

På hemresan skulle jag få den äldre kabinen med angle-flat, men jag var tvungen att vaska den pga sjuk hund och tog mig hem med SAS direktflyg från EWR i Plus för poäng igår kväll istället.

Ringde TAP för att försäkra mig om att jag åtminstone får poäng för ditresan och det skulle jag få. Sen undrade de om jag ville boka av hemresan mot en straffavgift på 150 EUR och sedan få en refund. De kunde dock inte säga hur mycket den återbetalningen skulle vara på förrän jag accepterade o betalade straffavgiften så då kändes det som en orimlig deal. Lär ju inte få tillbaka tillräckligt mycket för att det ska vara värt att betala 150 EUR. Så jag lät den ligga kvar så får de ropa efter mig på JFK.
 

Agö

Medlem
Jag fick en av de gamla Azul-kärrorna med Thompsom Vantage-stol (fully flat) på vägen dit. Inte helt optimal stol i horisontellt läge. Blev liksom en lutning nedåt för huvudet. Och som alltid så håller aldrig kuddarna nån vidare standard i C så då var det bättre att ha ryggstödet lite mera upprätt.
Men mycket rymligt för benen. Bra mkt bättre än hos Thai och United (som väl har liknande varianter på B787 och B757/B767-400ER). Samt bra med plats i övrigt. Och inte samma känsla av att sitta trångt som det känns hos SAS på rad 2-7. Jag satt på 1C längst fram, ensam mot fönstret men med stolen ut mot gången.

TAP lyckades också väldigt bra med maten. Både intra-Europa och på det här benet.

På hemresan skulle jag få den äldre kabinen med angle-flat, men jag var tvungen att vaska den pga sjuk hund och tog mig hem med SAS direktflyg från EWR i Plus för poäng igår kväll istället.

Ringde TAP för att försäkra mig om att jag åtminstone får poäng för ditresan och det skulle jag få. Sen undrade de om jag ville boka av hemresan mot en straffavgift på 150 EUR och sedan få en refund. De kunde dock inte säga hur mycket den återbetalningen skulle vara på förrän jag accepterade o betalade straffavgiften så då kändes det som en orimlig deal. Lär ju inte få tillbaka tillräckligt mycket för att det ska vara värt att betala 150 EUR. Så jag lät den ligga kvar så får de ropa efter mig på JFK.
Borde du inte få tillbaka skatterna för hemresan?
 

Vaniljvodka

Medlem
Borde du inte få tillbaka skatterna för hemresan?

Vet ej, de kunde / vägrade ju svara på hur mycket jag skulle få tillbaka om jag inte betalade avgiften först. Samma sak med två olika agenter. Hälften av skatterna ligger på 1878 kr, minus straffavgift på 1429 kr så skulle det innebära ett plus på 449 kr. Kan leva utan dom.
 
Vet ej, de kunde / vägrade ju svara på hur mycket jag skulle få tillbaka om jag inte betalade avgiften först. Samma sak med två olika agenter. Hälften av skatterna ligger på 1878 kr, minus straffavgift på 1429 kr så skulle det innebära ett plus på 449 kr. Kan leva utan dom.
Går det att boka av på TAPs hemsida? Den går att använda för ombokning åtm, mot samma avgift. Men där behöver den inte betalas innan man ser övrigt.
Hoppas vovven kryar på sig!
 
Toppen