Senaste nytt

[Business] Köpenhamn - Miami med TAP biz T/R för ~10800 kr

CJR

Medlem
Går det att boka av på TAPs hemsida? Den går att använda för ombokning åtm, mot samma avgift. Men där behöver den inte betalas innan man ser övrigt.
Hoppas vovven kryar på sig!
Jag avbokade hela min resa knappt en vecka innan avgång. Begärt refund 16 okt, men fått inget tillbaka än så länge. Jag hade bokningsklasser J och Z så jag antar att det borde gå att få något tillbaka?
 
Jag avbokade hela min resa knappt en vecka innan avgång. Begärt refund 16 okt, men fått inget tillbaka än så länge. Jag hade bokningsklasser J och Z så jag antar att det borde gå att få något tillbaka?
Om jag minns rätt så var det en avgift på 300 EUR för att boka av, och 150 för att boka om. Eller liknande.
 
  • Gilla
Reactions: CJR
Jag avbokade hela min resa knappt en vecka innan avgång. Begärt refund 16 okt, men fått inget tillbaka än så länge. Jag hade bokningsklasser J och Z så jag antar att det borde gå att få något tillbaka?
Min erfarenhet av att avboka resor med TAP lämnar mycket att önska, jag avbokade en full fare business i somras och jag har för mig att det nästan tog två månader att få pengarna på kontot
 
  • Gilla
Reactions: CJR

Dr. Miles

Expert
Jag avbokade hela min resa knappt en vecka innan avgång. Begärt refund 16 okt, men fått inget tillbaka än så länge. Jag hade bokningsklasser J och Z så jag antar att det borde gå att få något tillbaka?
Biljettreglerna kan du läsa i de här trådarna. (dock endast för J klass fares)

Om du reser från Oslo:
[Business class] Oslo-New York/Boston/Toronto T/R, TAP Portugal, fr 9.800 NOK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om du reser från Köpenhamn:
[Business class] København-New York/Boston/Miami/Toronto T/R, TAP Portugal, fr 8.200 DKK inkl. skatt | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Karl Pedal

Medlem
TAP ändrade tidtabellen på Oslo-Lissabon flyget för min avgång i slutet av November, med ny avgångstid 12:50 istället för 18:40.
Eftersom detta inte passade mina planer så ringde jag TAP för att se om det gick att flyga dagen efter istället.
Efter lite övertalning gick de med på att boka om avresan till nästa dag utan kostnad, så nu slipper jag övernattning i Lissabon och får bara en timmas bytestid. Noterade även att bokningsklassen hade ändrats från J till D efter ombokning, men det verkar inte påverka poängintjäningen.
 

Moco

Medlem
TAP ändrade tidtabellen på Oslo-Lissabon flyget för min avgång i slutet av November, med ny avgångstid 12:50 istället för 18:40.
Eftersom detta inte passade mina planer så ringde jag TAP för att se om det gick att flyga dagen efter istället.
Efter lite övertalning gick de med på att boka om avresan till nästa dag utan kostnad, så nu slipper jag övernattning i Lissabon och får bara en timmas bytestid. Noterade även att bokningsklassen hade ändrats från J till D efter ombokning, men det verkar inte påverka poängintjäningen.

En timmes byte med TAP kommer att bli väldigt tight! Jag har inte haft en flygning som varit i tid med dem de senaste tio åren. Jag skulle säga att det snittar på 3-timmar försening. Jag vill inte måla f*n på väggen, men ta med i beräkningen att det inte är ett punktligt bolag. Packa för övernattning i Lissabon om det inte finns andra alternativ ut från Portela samma dag.
 

Vaniljvodka

Medlem
En timmes byte med TAP kommer att bli väldigt tight! Jag har inte haft en flygning som varit i tid med dem de senaste tio åren. Jag skulle säga att det snittar på 3-timmar försening. Jag vill inte måla f*n på väggen, men ta med i beräkningen att det inte är ett punktligt bolag. Packa för övernattning i Lissabon om det inte finns andra alternativ ut från Portela samma dag.

Jag hade 1.10h för en månad sen och det var alldeles för lite. Skulle landat 15.50, men landade ca 16.10 och fick bussgate. Bara det att bussen inte kom direkt. Cirka 16.20 var vi ute ur planet och på väg in till terminalen. Planet till JFK gick 17.00. Springa till passkontroll där e-gates inte funkade. Ställa sig i vanlig kö som turligt nog var ganska kort och sedan springa sjukt långt ut i annan pir. Kom fram 16.45 ungefär och då höll de lyckligtvis fortfarande på att boarda. Så det var tajt.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

jerixon

Medlem
Lite sugen att boka den här dealen för att behålla Diamond nästa år.
Är det någon som har bokat på sistone som haft strul eller funkar det OK med bokningsklasserna nu?
 
Toppen