Senaste nytt

[Business] Köpenhamn - Miami med TAP biz T/R för ~10800 kr

Såg på mitt problem leg (OSL-LIS) som jag fick ekonomi (Y)trots JDKEXI0D. När TAP fixat att jag fick business på sträckan glömde jag att titta på bokningsklass och i dag såg jag att jag fått Z dvs på dessa 4 leg till t/r OSL-LIS-BOS har jag Z,J,J och J.
Som tur är krediteras jag 200% till EB också på Z.
Visa bifogad bild 62818

Hade samma problem på benet OSL-LIS. Jag fick dock J även på den sträckan efter kontakt med TAP via deras Twitterkonto.

Finns såklart en egen tråd för nuvarande poäng-rabatt hos SAS, men i det fall att någon kommer missa det så vill jag ge en;

Heads Up tills alla som gjort en bokning för perioden 1 sep-16 dec, och är i behov av anknytning till Köpenhamn eller Oslo (speciellt om man behöver inrikes connection) att säkra upp med en award-bokning snarast möjligt (boka senast 16/4).

EuroBonus-poängrabatt - SAS

Finns såklart en egen tråd för nuvarande poäng-rabatt hos SAS, men i det fall att någon kommer missa det så vill jag ge en;

Heads Up tills alla som gjort en bokning för perioden 1 sep-16 dec, och är i behov av anknytning till Köpenhamn eller Oslo (speciellt om man behöver inrikes connection) att säkra upp med en award-bokning snarast möjligt (boka senast 16/4).

EuroBonus-poängrabatt - SAS
Eller för de som behöver anslutning till London för Afrika-dealen! London finns med som erbjudande också.

Förvånande nog så finns denna deal fortfarande kvar, dock inte med de lägsta priserna (~7000kr) från OSL som gick att boka under en period.
I skrivande stund finns exempelvis:
  • Oslo - New York T/R för ca 10200 sek (one-way ca 5000)
  • Köpenhamn - Miami T/R för ca 10900 sek (one-way ca 5600)
  • Köpenhamn - New York T/R för ca 10600 sek (one-way ca 5500)
Inte så dåligt värde på enkelbiljetten, om man ändå har tänkt att boka awardresa eller flyga direkt på hemvägen.

Dealen gäller fortfarande.

[Business class] København-New York/Boston/Miami T/R, TAP Portugal, fr 8.200 DKK inkl. skatter

CPH-NYC/BOS/MIA T/R
Flygbolag: TAP Portugal (TP)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JDKEXI0D
Pris: priserna är exkl. skatter. Skatterna är från ca 3.780 DKK och uppåt, totalt från ca 8.200 DKK inkl. skatter
  • New York: 4.400 DKK (ca 8.200 DKK inkl. skatter)
  • Miami: 4.600 DKK (ca 8.400 DKK inkl. skatter)
  • Boston: 5.200 DKK (ca 9.000 DKK inkl. skatter)
Förköpskrav: --
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: fr o m 2017-SEP-01
Stopover: Två stopover är tillåtena. En fri och ytterligare en för 75 EUR..
HIP Check: Gäller ej
Byte: --
Barnrabatt: 25% rabarr från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 230 EUR för T/R, 150 EUR för enkel
Ändring: Ja, mot 140 EUR per gång
Routing: København-(TP)-Lissabon-(TP)-Boston/New York/Miami

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Prisexempel:
Screenshot20170626 06 TP.png

Last edited:
Toppen