Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Kör på en Samsonite B-lite 3. Funkar hur bra som helst, dock funderat lite på om man kanske ska byta upp sig lite och då kanske till en hård väska...

Den väger ju 5kg, då blir det ju bara 3kg över till innehållet tyvärr.

Min Rimowa väger in på nätta 4,2 KG. Är inget problem så länge de inte väger väskan vid in-checkning vilket jag bara råkat utför en gång. Kan du bara hantera vikten och den får plats i baggaehyllan så är det inga problem att den väger lite för mycket. För övrigt så är ytterfack guds gåva till kabinväskan men visst, den blir tyngre.

Absolut, jag är väl lite skadad av Lufthansa och SAS, med BA behöver man ju inte bry sig, men jag är ändå förundrad över att tillverkarna inte försöker hålla ned vikten mer på just carry-on's.

Det är därför jag kör ryggsäck.
Dessutom kan en ryggsäck (flatpackas) och pressas in.
Passar dock inte bra till folk med frack som önskar se stiliga ut på resan.

Det är därför jag kör ryggsäck.
Dessutom kan en ryggsäck (flatpackas) och pressas in.
Passar dock inte bra till folk med frack som önskar se stiliga ut på resan.
Kanske inte heller när man behöver grejer för en vecka, dvs kostym, 5 skjortor, underkläder, träningskläder/skor, extra skor och necessär? Eller funkar det med ryggsäck? Utan att stryka om allt förstås.

Kanske inte heller när man behöver grejer för en vecka, dvs kostym, 5 skjortor, underkläder, träningskläder/skor, extra skor och necessär? Eller funkar det med ryggsäck? Utan att stryka om allt förstås.

Ja, visst funkar det. Se bara till att inte knöla ihop allting.
Jag har kört med 65l ryggsäck, vilken är väldigt liten så länge jag inte packar den knökfull.
Verkar ju dessutom kunna spara 3-4kg på att köra med ryggsäck.
Vette fan om man ens klarar av att hamna under 14kg med en sådan packning som du nämner och en Tümi eller liknande.

Jag har gett upp hårda kaninväskor och kör nu på en Ambassador från Carl Wiking

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    35,9 KB · Visningar: 331
Toppen