Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag köpte mina Tumi på kofferdirekt.
Bra service, snabb leverans och 40% rabatt på den linjen jag ändå skulle köpa :)

Kör med ryggsäck för enkelhetens skull.
Enklare att få in den under stolen än att slåss med alla kabinväskor i "overhead compartment" i överfulla flyg där folk ska pressa in allt dom äger

Använder en Rimowa Salsa Deluxe Hybrid köpt på koffer-direkt.de. Mycket nöjd, dock är den kanske i största laget. (precis IATA måtten för max storlek på kabinväska. Har inte haft problem i 737, A320, 787, 777, A380, A330 men den går inte in i mindre maskiner som Dash-8, CRJ, ATR eller AVRO. Man skall dock inte lägga för mycket i ytterfacket och den kan bli tung så du åker ofta dit när de väger handbaggaget, vilket dock inte händer så ofta.

Jag var väldigt nöjd med den då jag inte behövde checka in baggage trots att jag skulle vara tre veckor i Indonesien då det räckte med denna samt en ryggsäck.

Rimowa Salsa Deluxe Hybrid Multiwheel Cabin Trolley 55 cm - koffer-direkt.de

Koffer und Taschen von Samsonite, Rimowa, Eastpak, Vaude, Bree | Koffer24 är också en bra site.

Skywalkers kører fint for mig på 5te år. Den er alt for stor men er så diskret i sort at den glider igennem alle checks. Har altid 12-16 kg i den som håndbagage. Selv LCC carriers ser den ikke....Den er i middelkvalitet, kostede 30 USD i BigC supermarked i Hue city i 2011

Köpte en Tumi Alpha 2 International 4 Wheeled Office Carry-On på BRU för drygt en månad sedan. Bra pris, 640 EUR som blev typ 6330 SEK på Mastercard. Hemma kostar den rätt mycket mer.

Stabil, fyra hjul, laptopfack och får plats med vätskorna i det yttre facket också så det är väldigt smidigt genom security.
Gillar den!

IMG_8071.JPG

Köpte en Tumi Alpha 2 International 4 Wheeled Office Carry-On på BRU för drygt en månad sedan. Bra pris, 640 EUR som blev typ 6330 SEK på Mastercard. Hemma kostar den rätt mycket mer.

Stabil, fyra hjul, laptopfack och får plats med vätskorna i det yttre facket också så det är väldigt smidigt genom security.
Gillar den!

Visa bifogad bild 66340
Den väger ju 5kg, då blir det ju bara 3kg över till innehållet tyvärr.

Toppen