Senaste nytt

Watergate - new edition?

Kan det verkligen vara en så stor viktbesparing att undvika att lasta några extra liter vatten vid varje flygning? Det börjar bli absurt.

Hur nån kan välja detta bolag är ju ett stort mysterium.... Ändå spys det mest galla på konkurrenterna.

Kan det verkligen vara en så stor viktbesparing att undvika att lasta några extra liter vatten vid varje flygning? Det börjar bli absurt.
Det troliga är ju dock att detta inte är normen utan något som råkat ske. De som lastar vagnarna kanske missade, om vagnen användes på tur och retur kanske allt dracks upp på första flighten osv.

Det sjuka är ju dock att man säger att man har för lite vatten ombord men att man gärna säljer det som finns ombord.

Det sjuka är ju dock att man säger att man har för lite vatten ombord men att man gärna säljer det som finns ombord.
Det kan ju likväl vara Purserns eget påhitt i tron att han är en bättre soldat då för bolaget (inget förmildrande på något sätt med vissa är ju konstigare än andra)...

Jag hade ju exakt samma upplevelse med rullarna. Jag fick ingen i Plus för att de skulle "räcka till försäljning i Go".

SAS får gärna göra så för min del. Men då måste man sluta marknadsföra produkten SAS Plus på det sätt man gör.

Jag hade ju exakt samma upplevelse med rullarna. Jag fick ingen i Plus för att de skulle "räcka till försäljning i Go".

SAS får gärna göra så för min del. Men då måste man sluta marknadsföra produkten SAS Plus på det sätt man gör.
Det var ju dock inte en enskilde händelse utan verkar ha varit direktiv som gått ut, som dock var helt uppåt väggarna. Innan det börjar bli massrapportering om att de inte bjuder på vatten men säljer det så tar jag det för att vara någonting enskild händelse. Vore oerhört korkat om det var någon form av besparingsåtgärd

Det var ju dock inte en enskilde händelse utan verkar ha varit direktiv som gått ut, som dock var helt uppåt väggarna. Innan det börjar bli massrapportering om att de inte bjuder på vatten men säljer det så tar jag det för att vara någonting enskild händelse. Vore oerhört korkat om det var någon form av besparingsåtgärd
Förmodligen är det personalen här som agerat märkligt. Att de däremot snålar med att ge ut flaskor och istället bara vill ge ett glas tror jag är något direktiv som spökar.

Förmodligen är det personalen här som agerat märkligt. Att de däremot snålar med att ge ut flaskor och istället bara vill ge ett glas tror jag är något direktiv som spökar.
Jo det är väl sagt att de först och främst ska erbjuda ett glas men vill man ha en flaska ska man få det i plus.

Jag tror inte att det är någon som tror att SAS pga illvilja valt att inte lasta extra vatten. Men det är SAS ledning som lämnar besked nedåt i organisationen vilken linje bolaget ska följa, och det är hur de väljer att förmedla det och vad de prioriterar många vänder sig emot.

Det är fortfarande någon som har meddelat att policyn ska vara att man hellre säljer en polarrulle än ger bort den i plus, och hellre säljer vatten än ger bort det. Hur mycket vatten kan vi ens egentligen prata om? Det är inte så många som tar vatten på ARN-CPH/CPH-ARN och det är inte så mycket vatten du får.

Du har kanske noterat att SAS tydligt säger att de säljer vatten, men att de delar ut gratis vatten i glas är närmast ett insidertips. Jag hade inte vetat det om jag bara satt mitt på ett SAS-plan.

Toppen