Senaste nytt

Watergate - new edition?

gjohansson

Medlem
Låter ju konstigt om man ber om en flaska att man skulle bli nekad. Jag skulle bli hyfsat irriterad...

Sen har jag alltid funderat på varför inte SAS kör 1,5l flaskor för att servera bara ett glas med.
 

palmen

Moderator
Den billigaste go biljetten CPH-ARN just nu kostar 844kr, den billigaste plus 1494kr, jag var nämligen igång med att boka en resa just när jag svarade på inlägget.

ARN-CPH är det 649kr för billigaste go, och 1149 för billigaste plus.

Jag överdrev en del, men fortfarande betydligt mer än 200kr.
Beror ju på vilken dag och avgång du tittar på.
Prisskillnaden är från 200 kronor mellan go och plus på väldigt många avgångar, allt beror självklart på vilken bokningsklass som finns tillgänglig i go/plus och när i tiden man försöker att boka (finns ju tillfällen då plus är billigare än go också). Men det stämmer att skillnaden mellan billigaste go och billigaste plus på den sträckan är 579 kronor, dock så finns det inget förköpskrav på Plus-biljetten i A medan det finns förköpskrav på billigaste Go.
upload_2017-5-14_19-3-6.png
 

palmen

Moderator
Låter ju konstigt om man ber om en flaska att man skulle bli nekad. Jag skulle bli hyfsat irriterad...

Sen har jag alltid funderat på varför inte SAS kör 1,5l flaskor för att servera bara ett glas med.
Det var något facket sa nej till om jag kommer ihåg rätt, dvs att servera från stora flaskor. Borde kunna göra samma sak med soft drinks mm egentligen.
 

Dr. Miles

Expert
Det var något facket sa nej till om jag kommer ihåg rätt, dvs att servera från stora flaskor. Borde kunna göra samma sak med soft drinks mm egentligen.
Då kunde de ha gjort med en liters flaska eller förpackning istället, om det var så att facket var emot.
Det verkar som att det är inga problem att servera apelsinjuice / äppeljuice från en liters förpackning.
 

palmen

Moderator
Då kunde de ha gjort med en liters flaska eller förpackning istället, om det var så att facket var emot.
Det verkar som att det är inga problem att servera apelsinjuice / äppeljuice från en liters förpackning.

Eller vin på långlinjer...
Ja fråga mig inte, det låter så oerhört korkat och kan ju ha fått fel info men har för mig att det var något sådant. Lite som tidigare nrä crew inte fick ta av folien på maten.
 

travelmode

Medlem
Låter ju konstigt om man ber om en flaska att man skulle bli nekad. Jag skulle bli hyfsat irriterad...

Sen har jag alltid funderat på varför inte SAS kör 1,5l flaskor för att servera bara ett glas med.

Jag kan säga att jag blev väldigt förvånad (även om man kanske inte ska bli förvånad längre) och jag orkade inte argumentera dessutom hade jag inte koll om något ändrats nyligen. Han var väldigt säker på det nya direktiven han hade fått.

Dock så var han väldigt tydlig med att påpeka att jag skulle säga till om jag vill ha något annat... vad ska man svara? En flaska vatten eller ett par glas till ...
 

gjohansson

Medlem
Jag kan säga att jag blev väldigt förvånad (även om man kanske inte ska bli förvånad längre) och jag orkade inte argumentera dessutom hade jag inte koll om något ändrats nyligen. Han var väldigt säker på det nya direktiven han hade fått.

Dock så var han väldigt tydlig med att påpeka att jag skulle säga till om jag vill ha något annat... vad ska man svara? En flaska vatten eller ett par glas till ...
Du skulle sagt fyra glas vatten o en tomflaska :-D
 

Jönsson

Medlem
Nog händer det att man får en flaska ibland men det hela måste handla om hur mycket vatten som lastats. I slutänden är det säkerligen en ekonomisk fråga.

Fyndig titel på tråden förresten. :)
 
Toppen