Senaste nytt

Watergate - new edition?

travelmode

Medlem
Jag vet att vatten på SAS har diskuterats i flera trådar men jag tror att denna kan vara en ny version på det hela.

Flyg ARN-CPH i SAS Plus, frågar efter en flaska vatten (inget snacks eller liknande) och inget mer utöver den flaska Ringi jag lyckades få. Det såg ut som den enda också :).

Jag får höra att det gått ut strikta order att bara ge ett glas vatten och sedan fylla på vid behov. Det märkliga är ju att man samtidigt delar all annan form av dryck i flaskor och burkar så jag förstår inte om det är en besparingsåtgärd, det låter åtminstone som att det är något annat bakom detta. Det kan heller inte anses effektivt att behöva fylla på i omgångar när man är upptagen med kaffe/te serveringen.

Vad tycker forumet i denna fråga? (Platsar denna i "SAS-det här gjorde ni inte så bra")
 

Agö

Medlem
Fick en fnysning tillbaka för några veckor sedan på ARN-CPH när jag ville beställa en flaska vatten följt av en fråga från besättningsmedlem 1 till besättningsmedlem 2, "har du några fler vattenflaskor?". Jag fick dock min flaska med ord i stil med "är du nöjd nu?". Trevligt bemötande.
 

thh

Medlem
Fick en fnysning tillbaka för några veckor sedan på ARN-CPH när jag ville beställa en flaska vatten följt av en fråga från besättningsmedlem 1 till besättningsmedlem 2, "har du några fler vattenflaskor?". Jag fick dock min flaska med ord i stil med "är du nöjd nu?". Trevligt bemötande.

Jämfört med go betalar du 700kr mer för samma produkt och SAS tycker det är för mycket att dela ut en flaska vatten? Det är patetiskt.
 

jumbooze

Medlem
Fick en fnysning tillbaka för några veckor sedan på ARN-CPH när jag ville beställa en flaska vatten följt av en fråga från besättningsmedlem 1 till besättningsmedlem 2, "har du några fler vattenflaskor?". Jag fick dock min flaska med ord i stil med "är du nöjd nu?". Trevligt bemötande.
Du skulle åkt Go och visat EBD kortet så skulle det varit annat ljud i skällan
 

thh

Medlem
Prisskillnaden brukar väl vara från 200 kronor? Vattenflaskor borde ju dock kunna delas ut.

Den billigaste go biljetten CPH-ARN just nu kostar 844kr, den billigaste plus 1494kr, jag var nämligen igång med att boka en resa just när jag svarade på inlägget.

ARN-CPH är det 649kr för billigaste go, och 1149 för billigaste plus.

Jag överdrev en del, men fortfarande betydligt mer än 200kr.
 
När jag i go light tar in dryck som öl, GT och mousserande beställer jag alltid en flaska vatten till. Aldrig varit något problem eller sura miner...
 

travelmode

Medlem
Fick en fnysning tillbaka för några veckor sedan på ARN-CPH när jag ville beställa en flaska vatten följt av en fråga från besättningsmedlem 1 till besättningsmedlem 2, "har du några fler vattenflaskor?". Jag fick dock min flaska med ord i stil med "är du nöjd nu?". Trevligt bemötande.

Jag förstår inte att man kan ha denna attityd överhuvudtaget och än mindre mot sina kunder. Tycker detta ska framföras till SAS.
 
Toppen