Senaste nytt

Watergate - new edition?

Hur mycket vatten kan vi ens egentligen prata om? Det är inte så många som tar vatten på ARN-CPH/CPH-ARN och det är inte så mycket vatten du får.
Minns en gång när jag helt enkelt var oerhört törstig och ville ha hela två flaskor vatten på denna linje. Det var inte populärt och jag fick börja med en - lite som man gör med sina barn när de vill ha en enorm portion mat. Sedan kom mamma flygvärdinna med flaska nummer 2.

Jag åkte CPH-ARN för 1-2 månader sen och då hade de också ont om vatten ombord, men hanterade det betydligt bättre.
Jag satt på 1D, så hörde diskussionen där framme innan start. De hade för lite vatten lastat, men kapten bestämde att vi skulle starta ändå och det informerades om detta och bad om förståelse för att man bara skulle få halva glas vatten till att börja med, men att det givetvis gick att få påfyllning om det fanns vatten kvar. I detta fall, på en så pass kort flight, tror jag att alla uppskattade att få starta i tid istället för att sitta och vänta på att de skulle lasta på några vattenflaskor till.

Jag åkte CPH-ARN för 1-2 månader sen och då hade de också ont om vatten ombord, men hanterade det betydligt bättre.
Jag satt på 1D, så hörde diskussionen där framme innan start. De hade för lite vatten lastat, men kapten bestämde att vi skulle starta ändå och det informerades om detta och bad om förståelse för att man bara skulle få halva glas vatten till att börja med, men att det givetvis gick att få påfyllning om det fanns vatten kvar. I detta fall, på en så pass kort flight, tror jag att alla uppskattade att få starta i tid istället för att sitta och vänta på att de skulle lasta på några vattenflaskor till.
Tur det finns de som hanterar det intelligent!

Vad är det för vattenflaskor vi talar om? Stora 1 -1,5 liters? Eller mindre halvliters? Och handlar det här bara om "stilla" vatten?

Jag beställer oftast in bubbelvatten till maten/rullen/biten, beroende på rutt, förutom något annat drickbart (oftast en liten vinflaska) och då fått en vanligt 33cl burk med Ramlösa. Och har jag föredragit stilla vatten har det serverats i glas.
För mig känns det inte det minsta konstigt.
På långdistans, i Business, när jag beställer vin, räknar jag förstås inte med att få in en hel flaska. Det blir ett glas som sen fylls på så länge behovet finns.

Däremot ska förstås personalens kommunikation med resenären vara hövlig och inte uppfattas som en utskällning/förmaning.

Att sedan SAS har ett något konstigt hanterande av vatten ombord är väl känt sen länge. Det räcker att höra hur onaturligt och krystat det låter varje gång personalen informerar om att man bjuder på behandlat och uppvärmt vatten (kaffe, te) men minsann tänker ta betalt för vatten.

Provade att göra exakt samma beställning på hemresan dock utöver snacks denna gång. Det var denna inga problem alls denna gång. Vad ska man säga ...

Provade att göra exakt samma beställning på hemresan dock utöver snacks denna gång. Det var denna inga problem alls denna gång. Vad ska man säga ...

Då var vi kanske på samma plan? Jag tyckte de pratade väldigt mycket om allt som de hade brist på på sk1430 ikväll - men såklart delade de bara ut det tills det tog slut så det var inget problem för mig. Det verkade som om de hade ett par flaskor av bara något av vinerna, ett par polarrullar, en chipspåse, ett par chokladbitar och få kakor.

Flygvärdinnorna beklagade dock utbudet.

Nu var det längesen jag flög i Go (Smart/K i mitt fall), men ska verkligen EBG behöva betala för vatten?

Nya tider ny strider :p

Last edited by a moderator:
Toppen