Delayed
Medlem
Ja inte "lag" som i någon lagbok. Det jag menar är att de beslut en kapten ombord på ett flygplan tar ska följas. Punkt. Visst kan man ifrågasätta dem men börjar ifrågasättande övergå till våldsamheter har man inte på ett flygplan att göra enligt min uppfattning.Vilka lagar? Jag är inte alls bevandrad i lagens värld, men detta får mig att ifrågasätta vad du säger.
Jag tycker bara att civil olydnad inte hör hemma ombord på ett flygplan. Säger Cabin Crew (CC) åt mig att sitta ner, sitter jag ner. Säger CC åt mig att spänna fast mig, spänner jag fast mig. Säger CC åt mig att ställa mig i gången och hoppa, frågar jag hur högt.Det är din åsikt. Min är att ibland bryter man mot lagar för att helt enkelt har lite ryggrad och inte vill ta skit. Inte alls samma liga som detta såklart, men Rosa Parks bröt nog mot regler (lagar?) när hon vägrade flytta på sig osv.
Anser sig personen blivit felbehandlad tycker jag naturligtvis han är i sin fulla rätt att driva frågan och som jag sa i värsta fall med domstolarnas hjälp. Jag tycker dock inte att frågan ska drivas ombord, i affekt, och på ett sätt som leder till våldsamheter.Oavsett om du försvarar dem eller inte så leder ju ditt resonemang till att saker inte ändras till det bättre.