Tonton
Medlem
Jag använder mig alltid av en "standardmall" när jag skickar in EU 261/2004-ärenden (till stor del baserad på denna tråden och allmän googling om 261/2004)
Tänkte att jag kunde dela mig av den - oavsett hur bra eller dålig ni tycker att den är
Som Ni ser så nämner jag redan i första kontakten att tekniska fel inte är extra ordinära händelser. Om det är smart eller inte, det vet jag inte. Men so far så har det alltid fungerat
Tänkte att jag kunde dela mig av den - oavsett hur bra eller dålig ni tycker att den är
EU 261/2004 mall skrev:Hej,
Jag skriver till er angående flight _______ den ____________ från _______ till _______ med planerad avgångstid _______.
Min bokningsreferens är _____________. Denna flygning blev _____ , vilket resulterade att jag ankom till min slutgiltiga destination ____ minuter sent.
I enlighet med EU-förordning (EG) 261/2004 så begär jag €______.
Jag vill också uppmärksamma er EG-domstolens dom i mål C-257/14 den 17 september 2015 där det anges att passagerarna har rätt till ersättning även när förseningar eller inställningar är orsakade på grund av oförutsedda tekniska fel.
Betalningen kan föras in till samma konto som jag betalat resan med.
Hälsningar,
Som Ni ser så nämner jag redan i första kontakten att tekniska fel inte är extra ordinära händelser. Om det är smart eller inte, det vet jag inte. Men so far så har det alltid fungerat