palmen
Moderator
Om det nu är som sas säger är det troligtvis inte direkt svårt att bevisaDet viktiga är dock att SAS ensamt har bevisbördan för detta.
Om det nu är som sas säger är det troligtvis inte direkt svårt att bevisaDet viktiga är dock att SAS ensamt har bevisbördan för detta.
De har ju redan ändrat berättelsen en gång.Om det nu är som sas säger är det troligtvis inte direkt svårt att bevisa
Njae, inställt pga stormen och att crew saknas pga stormen tycker jag hör ihop. Båda anledningarna är ju pga stormen och de motsäger inte varandra.De har ju redan ändrat berättelsen en gång.
Jag är lite nyfiken - hur bevisar man en sådan sak? Går det ens?Det viktiga är dock att SAS ensamt har bevisbördan för detta.
Att de "ändrat" sin story håller jag inte med om. Först sa de "Inställd pga storm" som sedan förtydligades till "inställd pga att crew saknades pga storm". Det är fortfarande stormen som är orsaken och jag kan ha viss förståelse för att de inte ger det längre svaret direkt.De har ju redan ändrat berättelsen en gång.
Det vet du inte och det vet inte passageraren. Det är två helt olika anledningar.Njae, inställt pga stormen och att crew saknas pga stormen tycker jag hör ihop. Båda anledningarna är ju pga stormen och de motsäger inte varandra.
Nej, finns ingen anledning att inte ge korrekt svar direkt. Vad skulle denna anledning vara anser du? Att crew saknas pga storm är inte heller per definition något som utgör force majeure, det borde du veta.Jag är lite nyfiken - hur bevisar man en sådan sak? Går det ens?
Att de "ändrat" sin story håller jag inte med om. Först sa de "Inställd pga storm" som sedan förtydligades till "inställd pga att crew saknades pga storm". Det är fortfarande stormen som är orsaken och jag kan ha viss förståelse för att de inte ger det längre svaret direkt.
Jag vet hur det är att svara på supportfrågor. Ett fullständigt korrekt svar resulterar ofta i mycket mer förvirring och fler frågor än ett nedkortat svar.Nej, finns ingen anledning att inte ge korrekt svar direkt. Vad skulle denna anledning vara anser du? Att crew saknas pga storm är inte heller per definition något som utgör force majeure, det borde du veta.
Nejdå, jag vet mycket väl att det ställs långtgående krav på flygbolagen. Jag antar att du menar att SAS borde ha flugit ner crew kvällen innan om de misstänkt att stormen skulle omöjliggöra förflyttningar på morgonen? Det är kanske inte en helt otroligt tanke - vi har ju redan sett att det inte är extraordinärt att en truck kör in i flygplan, vilket jag nog kan tycka är lite extraordinärt.
Återigen, varför ens argumentera när du har helt fel. Det första svaret är inte korrekt, det ser du väl själv?! Inställt pga storm är fastslaget force majeure. Inställt pga att crew saknas pga storm är inte per definition force majeure. I det läget vill jag veta VARFÖR crew saknas och VAD SAS gjort för att se till att flygningen inte ska ställas in. Har de gjort vad de ska och hur vet du det? Det går omöjligtvis att utläsa och framförallt går det inte att utläsa om någon skriver inställt pga storm (som du ju hävdar är samma sak som att något är inställt pga att crew saknas pga storm, vilket det givetvis inte är).Jag vet hur det är att svara på supportfrågor. Ett fullständigt korrekt svar resulterar ofta i mycket mer förvirring och fler frågor än ett nedkortat svar.
Nejdå, jag vet mycket väl att det ställs långtgående krav på flygbolagen. Jag antar att du menar att SAS borde ha flugit ner crew kvällen innan om de misstänkt att stormen skulle omöjliggöra förflyttningar på morgonen? Det är kanske inte en helt otroligt tanke - vi har ju redan sett att det inte är extraordinärt att en truck kör in i flygplan, vilket jag nog kan tycka är lite extraordinärt.
Skulle du säga att enda gången väder är en giltig ursäkt är om flygplatsen inte tillåter start/landning pga väder?
Det är här jurister och tekniker ser olika på världen. För dig är de två svaren helt olika, för mig är de i princip identiska. Det är därför jag gärna vill ha din utläggning om hur du resonerar eftersom det är mer relevant då det är juridik vi pratar om.Det första svaret är inte korrekt, det ser du väl själv?!