Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Måste vara väldigt märkligt att flugit interkontinentalt med nya kabinen och sen ansluta till en plus-produkt som i stora drag åker på rejäl stryk av de flesta LCC bolags dito.
Men så här det varit många år sedan SAS började med Snowflake.

Jag har sagt det många gånger men jag undrar bara hur det känns att vara Singapore Airlines Business class resenär som har fått codeshare på SAS flight i SAS Plus på vidareresa till/från/inom Skandinavien. Det måste vara en chock...
 
Men så här det varit många år sedan SAS började med Snowflake.

Jag har sagt det många gånger men jag undrar bara hur det känns att vara Singapore Airlines Business class resenär som har fått codeshare på SAS flight i SAS Plus på vidareresa till/från/inom Skandinavien. Det måste vara en chock...
Håller verkligen med! Tidigare har det helt handlat om ekonomiklass medans man de senaste tre åren gått från en helt ok business (ur ett europeiskt perspektiv) till en nu avskalad "PLUS".
 
Skönt att inte resa i jobbet och helt kunna bestämma vilka destinationer jag flyger till.
Om lounge är viktigt är det bara att se till att flyga till ställen där det finns Star Alliance lounger för min del.

För alla andra som ser Lounge som viktigt så kan ett priority-pass komma väl till pass, går att få gratis i ett år genom olika kreditkort om man inte vill betala för det.
 
Borde väl dessutom kunna slå ganska ordentligt tillbaka på SAS på en del ställen.

Om jag t.ex. nu istället väljer att flyga Lufthansa istället för SAS hem från Dublin. På Lufthansa har jag tillgång till loungen som *G, dessutom är det samma lounge som SAS har. Men kostnaden för besöket om jag flyger i Economy lär väl landa på SAS ändå.

Så de får ta kostnaden för loungen, men inte intäkten från själva flyget...

Sedan kanske inte tillräckligt många byte mönster på det sättet, men helt utan påverkan lär det inte bli.
Blir det verkligen så?
Med LH Economy och EB Guld tror jag inte någon kommer in på tredjepartsloungen, de har inget kontrakt med SAS och kan inte fakturera sina kostnader. Lufthansa tror jag heller inte vill ta notan för lounge-besöket. Jag hoppas jag har fel kring detta...
 
Blir det verkligen så?
Med LH Economy och EB Guld tror jag inte någon kommer in på tredjepartsloungen, de har inget kontrakt med SAS och kan inte fakturera sina kostnader. Lufthansa tror jag heller inte vill ta notan för lounge-besöket. Jag hoppas jag har fel kring detta...
Lufthansa har inte meddelat att de ska sluta med lounger för *Guld. Detta handlar bara om SAS.
 
Toppen