Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Jag tycker att det är mycket gnäll och en del överdrifter.

Jag tycker faktiskt att satsningen på egna loungerna är helt rätt, att ta kontroll över sin egen produkt.

Det kanske till och med kan tillkomma lite nya lounger på sikt.

Det har varit ganska många klagomål här på forumet gällande SAS egna lounger, när det gäller maten, trängsel mm samtidigt som man också önskar sig en särskild EBD avdelning. Man kan inte få allt. Om SAS slopar 3e parts loungerna och kanske inför dessa förändringar så blir jag ganska nöjd.

De flesta 3e parts loungerna är dessutom inte mycket att hänga i granen. Jag har ett flertal gånger under året svarat på diverse enkäter om SAS 3e parts lounger. Högst troligt så har svaren på dessa enkäter varit en del i beslutsunderlaget.

Misstänker att lounge-access i Amsterdam försvinner också eftersom det inte finns någon Star Alliance-lounge där.
Jag noterade att den varken står på listan av vad som tas bort eller vad som är kvar...

Visserligen är det en riktigt dålig lounge, men den räknas väl fortfarande som lounge...

Jag tycker att det är mycket gnäll och en del överdrifter.

Jag tycker faktiskt att satsningen på egna loungerna är helt rätt, att ta kontroll över sin egen produkt.

Det kanske till och med kan tillkomma lite nya lounger på sikt.

Det har varit ganska många klagomål här på forumet gällande SAS egna lounger, när det gäller maten, trängsel mm samtidigt som man också önskar sig en särskild EBD avdelning. Man kan inte få allt. Om SAS slopar 3e parts loungerna och kanske inför dessa förändringar så blir jag ganska nöjd.

De flesta 3e parts loungerna är dessutom inte mycket att hänga i granen. Jag har ett flertal gånger under året svarat på diverse enkäter om SAS 3e parts lounger. Högst troligt så har svaren på dessa enkäter varit en del i beslutsunderlaget.

Hur många legs har du per år? Ingen fasttrack kommer kosta mig x timmar per år ..... jag värnar mina reserutiner men jag värnar även om SAS! SAS kommer tappa affärspax pga detta- så enkelt är det!

Det tragiske i dette er den totale mangel på kommunikasjon fra SAS. Tipper at avviklingen av 3. parts lounge er noe som ble bestemt for lang tid siden pga oppsigelse av avtalen mot disse leverandørene. Dette skulle nok synkroniseres med innføringen av Eurobonus 3.0. Nå har jo innføringen av Eurobonus 3.0 som vi alle vet blitt kraftig forsinket noe som for øvrig er eksakt hva som var tilfelle med Eurobonus 2.0..... Igjen total mangel på kommunikasjon fra SAS. Ansvarlig for Marketing & Communication er herved utnevnt som Komiske Roald !

Verdien av EBG/EBD er med dette kraftig redusert. Ser ikke lenger noe merverdi å fly med SAS f.eks. til MAN, prisen for flyreisen bestemmer dette fra nå av fra min side. Da kommer t.o.m. DY i betraktning med sine freshe fly og fungerende internet ombord...... Eller LH for da kan jo gå i 3. parts loungen som før......

Nå er det virkelig på tide at Komiske Roald kommer på banen hvis han har tid da ...

Misstänker att lounge-access i Amsterdam försvinner också eftersom det inte finns någon Star Alliance-lounge där.

Jag noterade att den varken står på listan av vad som tas bort eller vad som är kvar...

Visserligen är det en riktigt dålig lounge, men den räknas väl fortfarande som lounge...

Jag befarar(!?) att dom helt enkelt har glömt att skriva den i listan och att det samarbetet också sagts upp....

Du menar den komikern som påstod att priority-boarding aldrig fungerar i sosse-Sverige utan tekniska hinder, men där ändå samma personal sköter det snyggt åt andra bolag :D:D:D
Tenkte egentlig på informasjonsministeren i Irak under Saddam Hussein som ble kalt Komiske Ali. Men komikeren du refererer til passer til beskrivelsen han også

Toppen