Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Blir det verkligen så?
Med LH Economy och EB Guld tror jag inte någon kommer in på tredjepartsloungen, de har inget kontrakt med SAS och kan inte fakturera sina kostnader. Lufthansa tror jag heller inte vill ta notan för lounge-besöket. Jag hoppas jag har fel kring detta...

Jag tror det går. Om du tex går in och söker på Lufthansa lounge access så är star gold en egen kategori, och den säger att du får access. Utan det skulle varje individuellt program behöva ha deal med varje individuell lounge i hela världen, det skulle verkligen ta bort poängen med star gold.

Om jag vore säljare på andra flygbolag hade SAS Dialogmöte varit en guldgruva att stå utanför och locka medlemmar.

Bara för BA att köra en status match nu så har det garanterat nya kunder! Kanske till och med LH borde passa på - EBD mot senator! Nu snackar vi inte utvattningen utan att funktioner saknas i deras service!

Men usch vad trist!
Detta gör ju att guldjagandet jag pysslat med (och som troligtvis kommer gå i mål med bokade resor) känns betydligt mer värdelöst.... Just loungerna har ju varit en av de viktigaste motivationerna... Att det inte heller ska ingå i PLUS känns ju riktigt trist. Skulle dock inte förvåna mig on SAS har mage att sälja PLUS saver biljetter på dessa destinationer - snacka om urvattnad produkt...

IMG_0849.PNG
Kanske SAS skall ändra på sin hemsida, och formulera om texten samt lägga till begränsat tillgång till.......

Visa bifogad bild 59207
Kanske SAS skall ändra på sin hemsida, och formulera om texten samt lägga till begränsat tillgång till.......
Ja, och ändra att ombokning/avbokning inte gäller för viss typ av Plus.

22.03.2013: "For SAS betyder enkelthed, at det, du har brug for på rejsen, indgår i billetten, og som en del af løftet om enkelthed, introducerer vi SAS Go og SAS Plus, siger administrerende direktør og koncernchef Rickard Gustafson, SAS."

Blir några tredjepartslounger kvar?
Typ inget, man säger upp avtalet med alla tredjepartslounger...
Läs här: https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf

1 januari ryker access till tredjepartslounge i:
Billund
Dubrovnik
Dublin
Nice
Riga
Split
Venice
Vilnius
Tokyo Narita

samt fast-track i:
Dublin
Milan/Linate
Milan/Malpensa
Rome
Vilnius

1 februari ryker access till tredjepartslounge i:
Aalborg
Aberdeen
Malaga
Alicante
Barcelona
Birmingham
Bologna
Budapest
Edinburgh
Roma
Faro
Gdansk
Keflavik
Krakow
Pulkovo
London
Milan
Las Palmas
Linkoping
Manchester
Malta
Newcastle
Olbia
Bucharest
Palma de Mallorca
Palermo
Poznan
Prague
Pisa
Moscow
Tallinn
Tel Aviv
Valencia
Wroclaw
Boston
Hong Kong
Beijing
Shanghai

Samt fasttrack i:
Geneve
Malaga

Så från det datumet försvinner en fördel för SAS, eller egentligen en sak som gör att SAS nu har samma standard på dessa saker som Lufthansa och vilket är viktigt för de som SAS säger sig värna om.

Det är inte direkt så att SAS är kundbesatta... :D

Last edited:
trist att de inte kör fullt ut med Plus och går åt andra håller istället och ger lounge i USA o Asien. Helt fel håll...

Men tolkar som för *A blir skillnaden när man flyger SAS på tex Malaga, men flyger du LH så får du som *A gå in i deras tredjeparts lounge.

Egentligen borde all tredjepartskontrsktering skötas av *A så *Gold har access om det finns en lounge på flygplats som *A trafikerar.

Skillnaden är väl att debiteringen för *G inte är så hög då de ger dem tillgång i sina egna lounger, men 3-part bara kostar...

Toppen