Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

Kanske inte tänkte att SAS ska informera sina kunder genom världens bästa flygforum, men har har ju sagt att det ska vara igång i slutet av sommaren. Att det då inte är igång till jul känns ju ganska dåligt. Tyvärr är det ju lite SAS MO att gå ut med info för att väcka intresse och sen händer inget. Det hade varit bättre att inte säga ngt och bara implementerat det och då informera om det.

Hur många andra brancher kan du vänta med ngt i 6 månader???
Alla branscher där det inte är ok att släppa ny funktionalitet som inte funkar som tänkt. Bättre att fördröja release än att släppa något dåligt som inte funkar enligt mig. Svälja stoltheten och förhoppningsvis ha något som går att använda när det blir release

Där är jag oenig med dig. Jag tycker tvärt om att det är otroligt viktigt att vårda sitt community, nu när de är medvetna om att det finns ett starkt sådant.
Massa text.
Sitt community?
Detta är ju inte SAS forum så varför de skulle ha ett extra ansvar inför oss förstår jag inte.
Vi är ju bara eventuella kunder.

Jag förväntar mig inget extravagant, utan får ta dagen som den kommer.
Man kan ju gilla läget eller inte.
Fötternas politik (helt utan anspelning på Ingvar Carlsson)
Gillar man inte så går man vidare. Det är som regn, du kan inte påverka...

På vilket sätt skulle det hjälpa oss om de visar livstecken och säger att "vi jobbar så hårt vi kan och hoppas kunna release i Q1 2017 men det kan bli senare också"?

Det skulle få mig att känna en mer familjär relation med SAS

Sitt community?
Detta är ju inte SAS forum så varför de skulle ha ett extra ansvar inför oss förstår jag inte.
Vi är ju bara eventuella kunder.

Jag förväntar mig inget extravagant, utan får ta dagen som den kommer.
Man kan ju gilla läget eller inte.
Fötternas politik (helt utan anspelning på Ingvar Carlsson)
Gillar man inte så går man vidare. Det är som regn, du kan inte påverka...

Extra ansvar har de givetvis inte. Men jag tror fortfarande att det skulle gynna dem att ha en relation/kontakt med vad nog får ses som deras mest engagerade, om än krävande, kunder. Engagerade kunder påverkar ju sin omgivning i större utsträckning

Bara för att jag inte kan påverka betyder det ju inte att jag inte skulle uppskatta information. När man gör en turnaround finns det inte mycket man kan göra som passagerare, men det är ändå givande att delges informationen.

Hur många andra brancher kan du vänta med ngt i 6 månader???
Tja, om jag minns rätt var det nåt sånt som trafikstarten med Arlanda Express blev fördröjd för att dom inte var nöjda med någonting när dom testade, så det är faktiskt värt att vänta tills man känner att man kan stå för produkten/tjänsten.

Efter att ha läst alla inlägg en andra gång så blir jag lite snurrig...

Är det en funktionalitetsförbättring, (eller fuktionalitetsändring), vi väntar på - isåfall spelar det mindre roll för mig.

Är det ändringar i själva Eurobonus som är på gång, dvs ändringar i intjäning/uttag, avgifter och försämring av regler - isåfall är det väl intressant för de flesta...

Men såvitt jag kan läsa mig till så är det ingen som har fakta, utan det är enbart spekulationer utifrån vad någon SAS-chef har sagt i en eller två intervjuer.

(Om jag skriver här att Amex "2-4-1"-vouchern försvinner 1 april 2017 - så blir det snart en sanning...)

Det är nog en kombination av ny plattform och ändringar i EB i stort. Plattformen är dock grunden för att man ska kunna genomföra ändringarna.

Toppen