Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

För att ta ett konkret exempel så hade jag tänkt att skaffa EB åt grabben så om tio år är han lifrtime gold, vilket låter som det bästa med 3.0.
Men vad händer med det, för den info som finns på hemsidan känns inte så informativ eller säker.

Inte för att verka dryg, men om den frågan är avgörande för om du ska skaffa ett EB åt din son så tror jag det finns risk för större besvikelser och osäkerheter framöver.
Skaffa ett kort åt honom oavsett och hoppas att han hinner flyga in lite poäng som han kan använda under tiden. Tio år är låååångt, se det som en bonus om han får ut något av att ha varit guldmedlem de åren vid den tidpunkten.

Inte för att verka dryg, men om den frågan är avgörande för om du ska skaffa ett EB åt din son så tror jag det finns risk för större besvikelser och osäkerheter framöver.
Skaffa ett kort åt honom oavsett och hoppas att han hinner flyga in lite poäng som han kan använda under tiden. Tio år är låååångt, se det som en bonus om han får ut något av att ha varit guldmedlem de åren vid den tidpunkten.
Inte minst eftersom reglerna kan ändras hastigt. Idag är det ju rätt enkelt att bli EBG men 2019 kanske de inför att man behöver flyga 500k miles på SAS-metall för att ens nå EBS... (Överdriver lite för att framhäva min poäng här...)

Inte minst eftersom reglerna kan ändras hastigt. Idag är det ju rätt enkelt att bli EBG men 2019 kanske de inför att man behöver flyga 500k miles på SAS-metall för att ens nå EBS... (Överdriver lite för att framhäva min poäng här...)
Ja, t ex Uzbekistan Airways tyckte att det var för lätt att kunna bå UZ Plus Gold så höjde de kraven ganska rejält.
Jag tror inte att de har kommunicerat med sina medlemmar i förväg om förändringen.

http://www.businessclass.se/forum/t...atus-på-uzbekistan-airways-uz-air-plus.28195/

För att inte tala om att risken inte direkt är noll för att Eurobonus inte existerar om 10 år. Antingen för att det uppgått i något annat program vid ett uppköp, eller för att SAS helt enkelt inte överlevt. Som sagt, 10 år är väldigt lång tid.

Det kan jag leva med och även om sas förvinner, det är en risk som allt i livet.
Men att höra efter 9.5 år att nu lägger vi ner gold for life det är ju surt plus att det är ju osäkert redan nu.

Ja, t ex Uzbekistan Airways tyckte att det var för lätt att kunna bå UZ Plus Gold så höjde de kraven ganska rejält.
Jag tror inte att de har kommunicerat med sina medlemmar i förväg om förändringen.

http://www.businessclass.se/forum/t...atus-på-uzbekistan-airways-uz-air-plus.28195/
Att SAS har dålig service och usel kundvård kan vi alla vara överens om, men att jämföra med Uzbekistan Airways är inte det att dra till med en ganska extrmt exempel??

För är Uzbekistan Air måttstocken så blir ju Ryan och wizz super premium.
Men jag håller med om att vi börja bli smått OT.
SAS har en annan kalender än oss, deras sommar är inte slut än:)

ursäkta dubble citat men jag svaret försent

Jag lovar att han inte kommer att klaga om ahn måste åka 500k miles
Jag kommer inte att bli lika glad av att slita flygplansstolar

Det kan jag leva med och även om sas förvinner, det är en risk som allt i livet.
Men att höra efter 9.5 år att nu lägger vi ner gold for life det är ju surt plus att det är ju osäkert redan nu.

Att SAS har dålig service och usel kundvård kan vi alla vara överens om, men att jämföra med Uzbekistan Airways är inte det att dra till med en ganska extrmt exempel??

För är Uzbekistan Air måttstocken så blir ju Ryan och wizz super premium.
Men jag håller med om att vi börja bli smått OT.
SAS har en annan kalender än oss, deras sommar är inte slut än:)
Du har fel! "Alla" är INTE överens med dig om det, många här skulle till och med säga att SAS har bra service och kundvård i stort. Att mäta ett helt bolag efter två dåliga erfarenheter för 25 år sedan är inte riktigt trovärdigt!

Du kan t.e.x jämföra i EG261/2004-tråden hur bolag hanterar ersättningar. SAS tillhör de minst dåliga.

SAS service på Intercont tillhör de bättre i Europa!

Du har fel! "Alla" är INTE överens med dig om det, många här skulle till och med säga att SAS har bra service och kundvård i stort. Att mäta ett helt bolag efter två dåliga erfarenheter för 25 år sedan är inte riktigt trovärdigt!

Du kan t.e.x jämföra i EG261/2004-tråden hur bolag hanterar ersättningar. SAS tillhör de minst dåliga.

SAS service på Intercont tillhör de bättre i Europa!
Det var lite ironi jag vet att ni ar manga sas fans
Sorry im det inte framgick. Men gubbar lite humor ma vi ha annars blir det ett grått forum:cool:

Ps men uzbeki exemplet var lite extremt tycker jag

Jag är inte överens med det alls. Jag tycker SAS funkar bra, de är i tid, jag har sällan råkat ut för större förseningar, annat än vid externa orsaker typ askmoln eller strejk. Och då har de skött saker och ting rätt bra tycker jag.

Och med sällan menar jag kanske en gång per 100 flighter.

Toppen