Jag ska försöka ge min bild, som är en blandning av spekulation, överanalys av intervjun med
Eivind i Miami och viss förståelse för frågorna. Eivind bekräftar ju att det är problem med den nya IT-plattformen, så det är väl den enda egentliga fakta vi har att tillgå. Planen är att få den nya plattformen på plats i höst (=innan årsskiftet), men låt säga att de blir lite fel och sedan är det plötsligt julledigheter. Tillbaka från julledigheten ska man komma in i arbetet igen, men först ska man dela med sig av vad man gjort under semestern. Plötsligt är det slutet på januari och där någonstans lyckas man få den nya plattformen på plats, låt säga i början av februari. Den nya plattformen kommer, om jag tolkar Eivind rätt, inte ge en massa ny funktionalitet direkt till medlemmen utan det vi kommer känna av är stabilitet och kvalitet (e.g. inte ha samma strul med att poängöversikten försvinner, problem när vi bokar bonusresor, osv) beträffande nuvarande funktionalitet. När den lanserats kommer den behöva stabiliseras, problem som upptäcks justeras och så vidare.
Sedan släpper de på ny funktionalitet (enligt hur jag tolkar Eivind), troligtvis utspritt på ett antal releaser. Vilken funktionalitet som kommer när är ju en annan fråga, men med tanke på att familjekonto redan funnits kanske (borde) den finns med relativt tidigt. Så om den nya plattformen kommer på plats i början av februari (enligt tidigare raljanta resonemang) förväntar jag mig ingen ny funktionalitet förrän någon månad efter det, säg april.
Så den nya plattformen kanske redan är på plats, men man vill inte kommunicera det eftersom nya IT-system inte direkt är superhett kommunikationsstoff. Min gissning är att vi får kommunikation först inför att de nya funktionerna ska komma till. Dock är det, i min mening, dåligt att inget kommunicerats än så länge, i alla fall till oss här på BC.se. Det har ju sedan tidigare bekräftats att olika avdelningar läser här, så om vi fortsätter visa att vi gärna mottager någon typ av statusuppdatering kanske de går ut med någon mer info!
Självklart kan ovan vara helt uppåt väggarna fel, och de kör en big bang med hela Eurobonus 3.0 redan imorgon. Men då kan vi komma överens om att glädjas åt det istället för att pajkasta mig!