Senaste nytt

1360 EB-poäng (och en matkasse) för 49kr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hämtade min ekologiska kasse igår. Hade beställt den enbart med 200kr rabatten och har fått mina EB poäng helt i sin ordning.

Jag hade också ett litet "problem" och det var att jag hade beställt en 3 dagars men fick visst en 4 dagars, tack för det Citygross med en extra middag... Annars var allt var i sin ordning och jag har egentligen ingenting att klaga på utan alla ingredienser fanns med och var fräscht och i bra skick.

Hur retroclaimar man poäng? Jag la i min frus namn på CG samt hennes EB-konto. Vågade inte riska nått strul med de poäng jag fått gratis redan.

Hur retroclaimar man poäng? Jag la i min frus namn på CG samt hennes EB-konto. Vågade inte riska nått strul med de poäng jag fått gratis redan.
Jag tror inte man ska ha för stora förhoppningar

Det finns ju ett villkor på Shoppingportalen som lyder:
"Om du betalar med värdebevis eller använder rabattkoder kan du inte samtidigt tjäna EuroBonus Extrapoäng."

Jag avbokade min kasse i måndags förra veckan och fick det bekräftat på mail i onsdags. Självklart fick jag ju ett sms igår att kassen skulle komma idag ändå, så jag ringde i förmiddags och frågade om den verkligen var avbokad. Fick till svar att "den är avbokad, men vårt system för sms-/mailutskick är lite segt. Du kommer inte få någon leverans och du kommer inte debiteras."

Nu ringde precis en budkille och ville leverera en kasse. Förklarade att jag avbokat den. Han blev sur för att jag inte var hemma... Bra där, CityGross. Blir ett nytt mail till Kundtjänst imorgon med feedback.

Skämtet till samordning mellan CityGross olika system fortsätter. Nu fick jag ett sms från CityGross att de "Beklagade för omständigheterna under gårdagen. Vi kommer leverera ut din matkasse idag mellan 17-19". Dags att slå dem en signal igen alltså...
Att jag kommer få en räkning känns även det som en riktig lågoddsare...

Jag blir förvånad att så många inte fått sina poäng! Det har lyckats i alla mina beställningar. Poängen har alltid kommit in på under 4 timmar. Så om ni beställer kassen enbart för poängens skull, avboka kassen efter 4 timmar om ni inte fått poängen. (om ni inte vill krångla med retroregistrering vill säga).

Det är väl rätt normalt på butiksstyckat kött/färs? Köper man sånt med längre hållbarhet så använder de någon gas när varan packas. CG har gjort det till sin grej att inte ha sånt kött i butiken.

Färskt svenskt kött - City Gross
Som sagt, det beror helt på vilken vara det är. Butikspackad köttfärs håller ca 1 dag tex, men den som är "fabrikspackad" håller 1 vecka. Köttet som det klagades på verkar ha 5 dagar i bäst före om man tittar på bilden som en annan lagt upp. Att man då får en köttbit som bara håller 1 dag är för dåligt enligt mig, borde vara 3 dagar åtminstone.

Kan rapportera om att även min chaufför saknade portkod trots att jag hade uppgett den. Här har IT-gänget lite att fixa med.

Gällande innehållet så har jag ännu inte noterat något som saknas (har inte haft tid att laga någonting än), däremot så var den utlovade nötfärsen ersatt av en fläskfärs med utgångsdatum dagen efter leverans. Dessutom fick jag 3 hg nötinnanlår som jag inte kan hitta i något recept.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen