palmen
Moderator
All trafik till sidan är ju välkommen, ca 90% av trafiken på forum brukar bestå av folk som inte skriver eller bara gör något enstaka inlägg. I Forumet försöker vi hålla det till medvetet resande och annat som har någon relation till att resa (jag är fullt medveten om att det finns trådar som inte klassas som något av detta). Denna tråd är ju helt och hållet skapad för att tjäna eurobonus-poäng men har ju också blivit en sammanfattning av hur city gross sköter sin webbhandel med matkassar. Om någon skulle ramla in här på forumet pga det ser jag det inte som negativt. Att ha en tråd som enbart riktar in sig på att få rabatt på matvaror överlåter vi till andra forum.Jag förstår vad du menar helt och fullt. En sak som slår mig dock är att ni försöker hålla trådarna som startas här relaterade till medvetet resande. Rimmar det inte då illa att vilja driva trafik på "matkasse city gross"? Det har ju väldigt lite med medvetet resande att göra. Vill ni driva mycket trafik till forumet så borde ni ju tillåta trådar om allt möjligt.
Att driva hit trafik från folk som söker på city gross matkasse har aldrig varit vad som varit tanken, men det är ett exempel på varför förkortningar är oerhört dåliga att använda i forumet. Ju fler sidor som indexeras och hamnar högt upp på söksidorna, desto bättre för oss alla.
Nu är inte jag någon expert på forum, men om vi skulle ha trådar om allt möjligt tror jag forumet skulle tappa besökare för att det inte finns ett fokusområde. Skulle du hänga kvar här om 90% av allt material som postades här handlade om väskor, skor, gräsklippare, husköp, möbelsnickeri mm och bara 10% handlade om resande?