Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Jag kommer att vara 8 veckor i Japan. Någon som kan tipsa om ett kontantkort som jag kan använda under vistelsen? Framförallt intresserad av bra och billig datatrafik. Har försökt hitta något bra alternativ tidigare i tråden men har haft svårt att hitta nålen i höstacken. De flesta verkar gälla för kortare perioder.

Jag kommer att vara 8 veckor i Japan. Någon som kan tipsa om ett kontantkort som jag kan använda under vistelsen? Framförallt intresserad av bra och billig datatrafik. Har försökt hitta något bra alternativ tidigare i tråden men har haft svårt att hitta nålen i höstacken. De flesta verkar gälla för kortare perioder.
BIGLOBE NINJA SIM fungerar 30 dagar och man kan förlänga genom att köpa top-up.

Japan:

BIGLOBE NINJA SIM
Prepaid SIM Card for visitors.| BIGLOBE NINJA SIM 1GB 3GB 7GB | Travel to Japan

Pris:
  • 1 GB / 30 dagar: 2.700 JPY exkl. skatt
  • 3 GB / 30 dagar: 4.500 JPY exkl. skatt
  • 7 GB / 30 dagar: 7.300 JPY exkl. skatt

Top-up:
  • 1 GB / 30 dagar: 2.000 JPY exkl. skatt

Inställningar:
  • APN: biglobe.jp
  • User name: user
  • Password: 0000
  • Authentication: CHAP or PAP

Om du inte surfar jättemycket, kan du också välja IIJ:s Japan Travel SIM 3 months (2 GB).

IIJ Japan Travel SIM
JAPAN TRAVEL SIM powered by IIJmio

Det går att köpa bl a på Bic Camera. Det kostar 3.780 JPY exkl. skatt.
ビックカメラ?|?IIJ?「BIC SIM JAPAN TRAVEL SIM/2GB」 Prepaid・Data only・SMS unavailable・Nano SIM IMB109

Last edited:
Vad har folk för aktuella tips i Mexico? Ska vara där i drygt 2 veckor och vill framförallt ha data på telefonen.

Vad har folk för aktuella tips i Mexico? Ska vara där i drygt 2 veckor och vill framförallt ha data på telefonen.
Inte svar på frågan i sig men wifi fanns överallt när vi var där för några veckor sedan. Så vi var i princip konstant uppkopplade i butiker, restauranger, hotell, frukoststället på stranden.

Ladda även ner appen wifi map innan du åker så finns en del lösenord där.

Toppen