Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

Du kan begära det vid incheckningen eller i loungen om du har tillgång dit, sedan får man hämta sitt nya boardingcard efter passkontrollen vid SAS servicecenter, var ute i godtid.
Nej, det finns inget servicecenter som sådant i Hong Kong, så incheckningen sköter allt sånt. Varken Singapore Airlines, Thai Airways eller Uniteds lounge kommer för övrigt att kunna hjälpa till ;)

När jag uppgraderade med poäng HKG-ARN i november så både begärde jag samt fick nya boardingkortet direkt vid Check-in. Minuten senare så fanns också nya boardingkortet att ladda ner från appen.

Om förutsättningarna inte har ändrats, behöver man inte hålla på att gå till något servicecenter för att få nytt boardingkort. Allt gick jättesmidigt!
Jag gör en pudel, läste som vanligt slarvigt, trodde det var på ARN, ber återigen om ursäkt!

Lånar denna tråd med min fråga och hoppas att det är ok.
Kan jag uppgradera en biljett som är betald med enbart poäng från Economy till Business class med hjälp av EB-poäng?
Flygbolaget jag ska åka med är Air New Zealand. Bokad i klass X.

Det ska inte gå. För att uppgradera till högre klass med eurobonuspoäng på andra bolag än SAS behövs "höga" bokningsklasser som är betalda.
Upgrade - SAS välj "Award upgrade - Star Alliance"

För att uppgradera economy till business behöver du någon av följande bokningsklasser hos Air New Zeeland B, E, O, U, Y

Inte en chans. Möjligen kan du betala för en upgrade när du checkar in alt boka om ifall det släppts platser i business, men en uppgrade kommer inte att gå.

Jag har uppgraderat bonusbiljetter med poäng minst 2 gånger utan problem när jag gör det vid incheckningen. Däremot när jag har försökt göra det innan via nätet så har det tagit stopp.

Jag har uppgraderat bonusbiljetter med poäng minst 2 gånger utan problem när jag gör det vid incheckningen. Däremot när jag har försökt göra det innan via nätet så har det tagit stopp.
Antar att du refererar till SAS flighter nu. Att uppgradera Air New Zealand flighter med eurobonuspoäng kan man inte göra vid incheckning hos Air New Zealand.
Det ska inte vara möjligt att uppgradera SAS bonusbiljetter med poäng heller egentligen, men som med allt annat så finns det en massa undantag som bekräftar regeln. När det kommer till manuell hantering är det mesta möjligt.

Toppen