Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

Fast handlade inte det om förbokade uppgraderingar då? Jag är dock osäker här, så det kan vara så att alla på samma PNR måste uppgraderas.

Fungerar det att plocka poäng från flera konton vid uppgradering på plats (förutsatt att det är medresenärens konto och samma PNR)?

Fungerar det att plocka poäng från flera konton vid uppgradering på plats (förutsatt att det är medresenärens konto och samma PNR)?
Mig veterligen går det inte, alla poäng för en uppgradering måste komma från samma konto.
Du ska dock kunna uppgradera två personer med poäng från 2 konton, så länge båda kontona har tillräckligt med poäng som täcker uppgradering för 1 person.

Mig veterligen går det inte, alla poäng för en uppgradering måste komma från samma konto.
Du ska dock kunna uppgradera två personer med poäng från 2 konton, så länge båda kontona har tillräckligt med poäng som täcker uppgradering för 1 person.

Jag är fortfarande jetlaggad från USA-resan och kanske tolkar ditt inlägg knasigt. Men för mig så står det en motsägelse i ovan text. Hur menar du? :)

Person A har 20k poäng och person B har 20k poäng. Båda kan då uppgradera sig genom att använda 15k från vardera konto. Men har person A 25k och person B 5k kan bara en person uppgradera sig.

Lånar denna tråd med min fråga och hoppas att det är ok.
Kan jag uppgradera en biljett som är betald med enbart poäng från Economy till Business class med hjälp av EB-poäng?
Flygbolaget jag ska åka med är Air New Zealand. Bokad i klass X.

Kan jag uppgradera en biljett som är betald med enbart poäng från Economy till Business class med hjälp av EB-poäng?
Det ska inte gå. För att uppgradera till högre klass med eurobonuspoäng på andra bolag än SAS behövs "höga" bokningsklasser som är betalda.
Upgrade - SAS välj "Award upgrade - Star Alliance"

För att uppgradera economy till business behöver du någon av följande bokningsklasser hos Air New Zeeland B, E, O, U, Y

Inte en chans. Möjligen kan du betala för en upgrade när du checkar in alt boka om ifall det släppts platser i business, men en uppgrade kommer inte att gå.

Jag läste någonstans om att det fanns någon budgivningstjänst på NZ flighter, likt man kunnat göra på MH. Vet någon mer om detta?

Toppen