Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

Det *kanske* går. Jag har för mig att man i formuläret för *A-uppgraderingar (vilket bör vara samma som SAS använder för detta!) fyller i biljettnummer, som rimligen är tre olika. Så det finns en chans att det går, men någon som faktiskt gjort detta på SAS (dvs uppgraderat i förväg med poäng) kanske kan bekräfta..?

Annars är ditt alternativ att kontakta SAS och se ifall de kan dela på bokningen. Ingen aning om ifall de är villiga att göra det och/eller om det kostar något.

Det *kanske* går. Jag har för mig att man i formuläret för *A-uppgraderingar (vilket bör vara samma som SAS använder för detta!) fyller i biljettnummer, som rimligen är tre olika. Så det finns en chans att det går, men någon som faktiskt gjort detta på SAS (dvs uppgraderat i förväg med poäng) kanske kan bekräfta..?

Annars är ditt alternativ att kontakta SAS och se ifall de kan dela på bokningen. Ingen aning om ifall de är villiga att göra det och/eller om det kostar något.

Om alla reser på samma bokning måste alla uppgraderas, det går inte att bryta ur delar av sällskapet. Fungerar som OT på så sätt

Tack för era svar. Nu har jag ringt SAS Customer service (2 ggr för säkerhets skull) och fått svaret att det går att bryta ut delar av sällskapet för att begära uppgradering av poäng för 2 av 3 personer i samma bokning. Så nu ger SAS och BCs kloka gäng olika besked.... Praxis i detta forum är väl att lita mer på BC än SAS, så jag ska fundera på om jag ska ändra bokningen till 2 bokningar.

Det är nog klokt att lita på BC... Om man ansöker om poänguppgradering i förväg måste det vara för alla på en bokning, och alla poäng dras från samma konto. Så om bara två av tre ska ansöka måste ni be SAS eller resebyrån att ändra till olika bokningsnummer. Standbyuppgradering på flygplatsen kan göras individuellt, och betalas från olika konton.

Har en bokning med två personer som jag delade genom att ringa SAS så att vi sedan kunde ansöka om uppgradering i förväg, fick bekräftelse igår att uppgradering gått igenom för morgondagens flygning till Shanghai :)

Om alla reser på samma bokning måste alla uppgraderas, det går inte att bryta ur delar av sällskapet. Fungerar som OT på så sätt

Delvis rätt, alla på bokning / PNR måste uppgraderas, däremot kan man ringa SAS och bryta ut personer till ett eget PNR

Hur funkar det med stand-by uppgradering på Arlanda nu, var finns servicedisken där det ska göras?
Förut fanns den bredvid incheckningsdiskarna ungefär, men jag läste någonstans att den flyttat till F-piren.
Är disken på andra sidan passkontrollerna, eller innan?

Eller rent praktiskt, kan man först gå till disken och begära poänguppgradering och sen gå till loungen...?

Hur funkar det med stand-by uppgradering på Arlanda nu, var finns servicedisken där det ska göras?
Förut fanns den bredvid incheckningsdiskarna ungefär, men jag läste någonstans att den flyttat till F-piren.
Är disken på andra sidan passkontrollerna, eller innan?

Eller rent praktiskt, kan man först gå till disken och begära poänguppgradering och sen gå till loungen...?

Servicedisken är numera efter passkontrollerna i F-piren precis till vänster när man kommer upp för rulltrappan.

Loungen är väl temporärt flyttad till gate F26 nu under sommaren (jag har dock dålig koll på gatens exakta placering).

Servicedisken är numera efter passkontrollerna i F-piren precis till vänster när man kommer upp för rulltrappan.

Loungen är väl temporärt flyttad till gate F26 nu under sommaren (jag har dock dålig koll på gatens exakta placering).
Då är alltså servicedisken och loungen på olika sidor av Schengen-gränsen. Kan man komma tillbaka till Schengen efter att man passerat passkontrollen upp till F58-F69?

Jag vet att man kan säga till vid incheckningen, men har man större chans på uppgradering om man går till servicedisken?

Toppen