Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

Uppdatering:
Sitter just nu i goldloungen på Arn. Gjorde ett försök att prata med personalen vid deskarna om mitt önskemål om poänguppgradering på flight SK983 till C - tänkte det kan inte skada. Den trevliga damen tittade på sin skärm och såg att det fanns något meddelande från Cph. Hon bad mig vänta och ringde ner till Cph och gaten där nere.
Inga problem att uppgradera med poäng till C. Fick nya boardingkort här på goldloungen och kan nu se fram emot C i nya kabinen på OY-KBA och en trevlig nattflygning till NRT!

Tack för tipsen tidigare! But miracles can happen! :)

Grattis! Min erfarenhet är att om man ber om uppgradering på ARN när man flyger vidare från CPH så får man vara glad om man ens får åka med som cargo, så du hade nog extrem tur.

Jag undrar vart de egentligen ringde, för jag har svårt att tro att gaten redan är bemannad...

SAS vägar äro outgrundliga!

Känns som dubbel tur med att både lyckas med poänguppgradering från Arn samtidigt som det är den nya kabinen på OY-KBA!

Blir nog ett glas till Cava..

Hade sedan tidigare lagt in en förfrågan för att uppgradera sträckan NRT-CPH för poäng men fick avslag på mailen 2dagar innan. Det var dock inga problem att uppgradera vid check-in idag, så nu blir det plats 3A istället för 30A :)

Gå direkt till gate och kör UG där. Har inte funkat vid servicedesken de gånger jag uppgraderat.
Det här är också min erfarenhet på Arlanda. Jag har bett om upgrade vid check-in/bagdrop och sedan stått i kö till Servicedesk i tron om att få ut min nya biljett där. De har då ringt bort till gaten och som då glatt kunde meddela att jag lyckats uppgradera. Dock var jag tvungen att promenera till F-piren förbi passkontrollen för att genomföra uppgraderingen. Alltså ej möjligt att använda loungen. Är det fortfarande så?
Flyger 903 på måndag och vore trevligt att äta frukost i loungen. På hemvägen har jag ändå loungetillgång som EBS (och vill jag uppgradera vid gaten så är väl loungerna i Newark vid gaterna, förbi alla säkerhetskontroller..?).

Försökte uppgradera med poäng i förväg som nekades..

Det här är också min erfarenhet på Arlanda. Jag har bett om upgrade vid check-in/bagdrop och sedan stått i kö till Servicedesk i tron om att få ut min nya biljett där. De har då ringt bort till gaten och som då glatt kunde meddela att jag lyckats uppgradera. Dock var jag tvungen att promenera till F-piren förbi passkontrollen för att genomföra uppgraderingen. Alltså ej möjligt att använda loungen. Är det fortfarande så?
Flyger 903 på måndag och vore trevligt att äta frukost i loungen. På hemvägen har jag ändå loungetillgång som EBS (och vill jag uppgradera vid gaten så är väl loungerna i Newark vid gaterna, förbi alla säkerhetskontroller..?).

Försökte uppgradera med poäng i förväg som nekades..
Lounge tillgång på hemvägen som EBS? Flyger du under jul perioden?

Om du är på Arlanda tidigt kan du gå till service center och efter att ha fått uppgradering kan du gå ut igen och igenom säkerhetskontroll så kommer du till loungen.

Har inte hittat svaret i tråden så jag undrar om det går att uppgradera med poäng vid gate (eller service desk) i Oslo när vi flyger OSL-EWR? Samt hur gör man enklast på vägen hem när vi flyger SFO-CPH?

Lounge tillgång på hemvägen som EBS? Flyger du under jul perioden?

Om du är på Arlanda tidigt kan du gå till service center och efter att ha fått uppgradering kan du gå ut igen och igenom säkerhetskontroll så kommer du till loungen.

Det stämmer, flyger hem under jul! Tack för svaret!

Har letat runt på SAS sida samt skummat igenom hela den här tråden och testat de olika länkarna till SAS sidor från denna tråden (ingen fungerar längre) men hittar ingen officiell info om vad det kostar att uppgradera i poäng. Har läst det ligger mellan mellan 25000 till 35000 från GO till business. Finns det någon tabell man kan läsa?

Toppen