Hej! Snabb fråga.
Flyger på onsdag (25/11) ARN-CPH-NRT med SK. Har varit tidig och begärt sk bekräftad uppgradering med poängköp till C, men fick nu på kvällen mail om att min begäran ej kunde gå igenom. På aktuell sk0983 flight verkar det enligt EF vara närmare 15 platser lediga i C. Hade även ringt Eurobonuskundtjänsten som ansåg att chanserna var mkt goda då agenten sa att det var mycket gott om plats i både C och Plus.
Så min fråga är: ska jag chansa att begära vid check-in på Arn alt Guldloungen (och med det riskera bli förpassad till bagageutrymmet i CPH, engligt @agehalls berättelser här)? Eller ska jag chansa att skynda mig till guldloungen på CPH eller gate/servicedesken?
Det är ju knappt en timme innan avgången till NRT när jag landar i CPH och som jag förstår det så är det först till kvarn som gäller oavsett status på CPH.
Det är en gammal kärra a340 och med 11tim flygresa hade jag hoppats på lite bättre komfort. Jo, jag vet man aldrig ska förvänta sig något men skadar ju inte att bättra på sina chanser.
Hoppas på något erfaret svar! Tack!