Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon av er alla som i samband med att ni blev värvade/ansökte ansökte om ett extra kort till sambo, fru eller dylikt? Om ni gjorde det tog det bra mycket längre tid innan detta kom än "ordinarie" kort?

Anledningen till att jag frågar är att jag har haft mitt kort i kanske 1½-2 veckor nu men om extra kortet till min sambo har vi inte hört mycket om och båda skickades in på samma ansökan.

Har alltid ansökt om extrakort till FruBrandten och det har tagit ca 2 veckor innan hennes kort dykt upp.
Hon har inte fått något välkomstmail eller någon annan information (bara en UC). När jag ringde och kollade var det dock inga problem med ansökan så antar att det dyker upp i postlådan snart.

Hej, tänkte skaffa ett SAS Amex Elite om någon har lust att göra en värvning.

... och det erbjudandet försvann på några minuter.

Last edited:
Har alltid ansökt om extrakort till FruBrandten och det har tagit ca 2 veckor innan hennes kort dykt upp.
Hon har inte fått något välkomstmail eller någon annan information (bara en UC). När jag ringde och kollade var det dock inga problem med ansökan så antar att det dyker upp i postlådan snart.

Jag ansökte också extrakort till frun, april 2015. Tog då 7 veckor och ett samtal innan extrakortet landade i brevlådan för oss. Ansökte samtidigt till oss båda.

Precis pratat med kundtjänst och de bekräftar att sedan igår (2016-01-20) följer spend från Premium EJ med när man uppgraderar till Elite. Tydligen har det varit ett väldigt tidskrävande manuellt arbete för kundtjänst att räkna ihop spend från olika kort då räkneverket inte synkar vid kortbyte.

Last edited:
Undrar hur amex gör med oss som har premium och Elitkort? Som det ser ut på mitt konto nu så räknas enbart spend på Premiumkortet.....

Det här tycker jag givetvis är trist, jag är väldigt dålig på programmering osv men tycker att det borde gå att få de bägge korten att summera totalspend..?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen