Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar hur amex gör med oss som har premium och Elitkort? Som det ser ut på mitt konto nu så räknas enbart spend på Premiumkortet.....

Det här tycker jag givetvis är trist, jag är väldigt dålig på programmering osv men tycker att det borde gå att få de bägge korten att summera totalspend..?
Om man har båda korten (som jag också har), vad är anledningen till att man använder Premium kortet istället för Elite?

Edit: Om Premium är kopplat till Platinum gäller den högre försäkringen men annars är det väl bara att använda Elite?

Precis pratat med kundtjänst och de bekräftar att sedan igår (2016-01-20) följer spend från Premium EJ med när man uppgraderar till Elite. Tydligen har det varit ett väldigt tidskrävande manuellt arbete för kundtjänst att räkna ihop spend från olika kort då räkneverket inte synkar vid kortbyte.
Jag hade premiumkortet förra året och fick min voucher. Sen uppgraderade jag till Elite och fick en till voucher. Totalt hade mer än 300k ytterligare i spend bara på Elite-kortet.
Menar du att jag borde ha 3 vouchers?

Edit: Om Premium är kopplat till Platinum gäller den högre försäkringen men annars är det väl bara att använda Elite?

Hur funkar det att ha ett Premium eller Elite kopplat till Platinum? Jag trodde att det var två olika kort som var helt separerade.
Följdfrågan om det är så att man kan ha båda på samma kort blir såklart vad fördelarna kan vara och om det kanske är värt att korrigera?

Det är två helt skilda kort/produkter.

Premiumkortet är "kopplat" på så sätt att det ingår fritt i Platinum.

Premium ger EB-poäng medan Platinum ger MR-poäng.

Elite-kortet kan inte "kopplas" till Platinum för närvarande.

Om man har båda korten (som jag också har), vad är anledningen till att man använder Premium kortet istället för Elite?

I mitt fall använde jag enbart premiumkortet för att nå den vouchern. Så fort det var fixat så har jag börjat använda enbart Elite kortet. Tyvärr så är det så att all redovisning sker under mitt premiumkort som inte klarar av att summera mina inköp på Elite kortet. (jag vill veta när eller hur långt jag har kvar för att lösa voucher nr 2 och 3.

Inne på andra året med Elite och nu kan jag äntligen se hur min spend mot 150k ser ut on-line. Första året, där jag hade haft båda korten under samma kalenderår, kunde systemet bara visa hur mycket som var spenderat på premium-kortet.

Inne på andra året med Elite och nu kan jag äntligen se hur min spend mot 150k ser ut on-line. Första året, där jag hade haft båda korten under samma kalenderår, kunde systemet bara visa hur mycket som var spenderat på premium-kortet.
Kan säga att jag hade samma problem till julhelgen, i mellandagarna kunde jag se det korrekta faktiskt.

Jag funderar på en sak. Jag skaffade elite i höstas. Jag inser att jag har fler vouchers än poäng så jag behöver egentligen inte elite så funderar på att nedgradera mig till det vanliga kortet. Nu till min fundering, för de resor jag bokat med elite-kortet, gäller fortfarande försäkringen även om jag sagt upp kortet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen