Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Nu har jag kollat lite mer. Ska provköra en Navara och en Hilux i veckan, ska bli intressant....om det är för mycket "traktor"
Någon som har nått bra tips på en "seriös" sida där man kan göra kalkyler hur det ser ut ekonomiskt för mig respektive företaget?

Tror jag med på totalen. Men jag är en hejare på att fickparkera. Tänker om jag har parkeringshjälp kommer jag förlora den kunskapen.
Har du parkeringshjälp behöver du inte den kunskapen! ;)
Fickparkera är lite som att cykla tycker jag. Har man inte gjort det på något år så är det lite ovant i början men efter andra försöket så sitter det. :)

Har du parkeringshjälp behöver du inte den kunskapen! ;)
Fickparkera är lite som att cykla tycker jag. Har man inte gjort det på något år så är det lite ovant i början men efter andra försöket så sitter det. :)
I stan behöver man parkera med bara några cm marginal. Jag fick iaf inte med ngn backkamera eller p-hjälp i mitt förmånsvärde. Så det löste sig organiskt.

Nu har jag kollat lite mer. Ska provköra en Navara och en Hilux i veckan, ska bli intressant....om det är för mycket "traktor"
Någon som har nått bra tips på en "seriös" sida där man kan göra kalkyler hur det ser ut ekonomiskt för mig respektive företaget?
Jag gör otyget och citerar mig själv, gissar (med viss säkerhet) att jag är ute efter fel kategori av bil för detta forum.... :)
men en kalkyl bra bör ju funka på en lortig "Pickis"?

Vad är det du skall använda den till ?
Det har säkert blivit betydligt bättre på senare år. Annars har väl varken någon av dem varit speciellt roliga om man skall dra tungt eller lasta spån-/gipsskivor (om man jobbar inom byggsvängen)

I stan behöver man parkera med bara några cm marginal. Jag fick iaf inte med ngn backkamera eller p-hjälp i mitt förmånsvärde. Så det löste sig organiskt.

Båd backkamera, parkeringskameror och parkeringshjälp i min.
Bäst är parkeringskamerorna. P-hjälpen är lysande, men gör mig nervös. Går något galet är det ju jag som åker dit oavsett.

Vad är det du skall använda den till ?
Det har säkert blivit betydligt bättre på senare år. Annars har väl varken någon av dem varit speciellt roliga om man skall dra tungt eller lasta spån-/gipsskivor (om man jobbar inom byggsvängen)

Köra grus/isväg, dra tungt och lasta mycket. Planen är att ha en sån bil för expeditioner och lite jobb i fält och sen en citybil för vardagskörning i stan.
Har en Honda Cr-V i dag som jag gillar väldigt mycket men den är för vek svag ,låg och ömtålig för en del av det jag vill ha bilen till.

Har två alternativ, antingen köpa en begagnad maffig bil, eller ta ut nått nytt och mindre maffigt som tjänstebil. velar runt lite.

Toppen