Det är vad jag läst och trott med, men CBPs sida verkar inte hålla med mig. Tänkte med så många USA-resenärer här att någon hade testat det redanJag har alltid tolkat reglerna som att nytt ESTA = manuell behandling första gången och därefter får man använda automaterna, helt oberoende av om passet varit i USA tidigare eller inte. Jag har dock inte fått tillfälle att testa själv än.
Nytt esta fick inte jag använda maskinerna med åtminstone. Det var dock även nytt pass men agenten där sade att det var estat som gällde. Visseligen kundtjänst,men svaret kom väldigt snabbt vilket tyder på att hon svarat på den många gånger förut...Det är vad jag läst och trott med, men CBPs sida verkar inte hålla med mig. Tänkte med så många USA-resenärer här att någon hade testat det redan![]()
Tack! Otroligt märklig information ifrån CBP då :|Nytt esta fick inte jag använda maskinerna med åtminstone. Det var dock även nytt pass men agenten där sade att det var estat som gällde. Visseligen kundtjänst,men svaret kom väldigt snabbt vilket tyder på att hon svarat på den många gånger förut...