I Sverige är det vi kallar 'mellannamn' i vardagligt språk ett andra förnamn (given name).Visa bifogad bild 36227
Jag har läst igenom tråden, men det som beskrivs på ESTA-ansökans hemsida stämmer rimligtvis inte med vad som sägs i tråden.
Under the common Western naming convention, people generally have one or more forenames (either given or acquired). If more than one, there is usually a main forename (for everyday use) and one or more supplementary forenames; but sometimes two or more carry equal weight. Beyond preceding the surname there is no particular ordering rule for forenames. Often the main forename is at the beginning, resulting in a first name and one or more middle names, but other arrangements are quite common.
Jag tror inte att det spelar någon större roll. Har själv haft många resor vidare efter stopp i USA på ESTA (som dock skaffats för annan resa), och det finns ju inget krav på att uppdatera.På frågan " Reser du till USA på genomresa till ett annat land", Vad ska jag svara där?
USA är ju en del av resan, men vi skall vidare till Syd Amerika efter två dagar i New York