Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jensik

Medlem
Brukar verkligen OptionTown ta betalt i £ (antar att du menar GBP)? Euro har jag sett, USD likaså men varför GBP?
Har fått upp detta ett par ggr när jag har gått in på Optiontown Offers Upgrade Travel Option - Enjoy Unique Travel Options! utan att välja land. Då har det automatiskt blivit UK och GBP för mig. Väljer jag däremot Sverige i menyn ändras det till EUR.
För min del kan detta bero på att vi kör English UK som standardspråkinställning i Windows, vissa sidor tar den informationen och ändrar land/språk/valuta mm efter det, istället för att kontrollera vilken IPadress man surfar ifrån.
 

matte_ante

Medlem
Kollar på OT för resa till Hong Kong i mars. Kostar 347 Euro att försöka uppgradera go till business åt båda hållen.
Men om jag väljer USA som land (för att betala med Amex) så kostar det 408$ dit och 358$ hem. Det är alltså billigare med dollar på hemresan.
Lustigt, trodde alltid det var dyrare om man betalade med dollar. Någon annan som sett detta?
 
Kollar på OT för resa till Hong Kong i mars. Kostar 347 Euro att försöka uppgradera go till business åt båda hållen.
Men om jag väljer USA som land (för att betala med Amex) så kostar det 408$ dit och 358$ hem. Det är alltså billigare med dollar på hemresan.
Lustigt, trodde alltid det var dyrare om man betalade med dollar. Någon annan som sett detta?
Inte sett, men ska testas nästa gång!
 

Najk

Medlem
Konstigt, igår kväll fanns det bara MasterCard och VISA att välja på i listan när jag skulle betala (men en bild på ett guld -amex). Gick via den svenska sidan. Det kan väl inte vara skillnad på vilka destinationer man väljer. :)

Jag har för mig att man får olika val beroende på vilket land/region man väljer på siten. Jag brukar alltid betala med paypal för att få Amex poäng.

Det har alltså inte med destinationen att göra :)
 

F-28

Medlem
Ska resa till New York med SK903 den 23 juli. Har bokat två biljetter i GO. Funderar nu på att försöka göra en OT-uppgradering till Business. Någon som vet hur platstillgången i Business ser ut?
 

agehall

Medlem
Ska resa till New York med SK903 den 23 juli. Har bokat två biljetter i GO. Funderar nu på att försöka göra en OT-uppgradering till Business. Någon som vet hur platstillgången i Business ser ut?

Det är ointressant hur tillgången ser ut. Även om det är tomt i business så innebär det inte att det OT-uppgraderingar går igenom.

Så det enda du kan göra, är att signa upp för OT och hoppas.
 
Det är ointressant hur tillgången ser ut. Även om det är tomt i business så innebär det inte att det OT-uppgraderingar går igenom.

Så det enda du kan göra, är att signa upp för OT och hoppas.
Fast om det är fullt i business så kan man ju åtm vara helt säker på att inte bli uppgraderad :)
Men jag förstår hur du menar, optiontown är ett lotteri
 

agehall

Medlem
Nja, det är inte heller sant. Det kan vara så att SAS håller alla platser i business för att de vet att det troligen kommer en stor gruppbokning (tänk "landslaget i XYZ ska troligen resa") som sedan inte blir av.

Folk tenderar att misstolka dessa siffror grovt. Det ENDA de säger, är hur många biljetter i respektive bokningsklass som ett bolag kan tänka sig att sälja just NU.
 

JimmyH

Medlem
Hej!
Fick igenom min första uppgradering på Optiontown till SAS Plus på familjens semster till Split men när jag kollar på min bokning hos sas så står det fortfarande SAS VIP Go , är det normalt ?
Räcker det med att visa upp mailet från optiontown när vi checkar in ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen