Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Brandten

Medlem
Kollade lite snabbt igår på OT från ekonomi till plus på en SK flight till HEL från ARN i oktober och det skulle kosta 39 euro. Kollade jag på SAS hemsida var det 600kr + 500kr ombokningsavgift. Kan det stämma att jag ENBART betalar 39 euro för detta?
 
Kollade lite snabbt igår på OT från ekonomi till plus på en SK flight till HEL från ARN i oktober och det skulle kosta 39 euro. Kollade jag på SAS hemsida var det 600kr + 500kr ombokningsavgift. Kan det stämma att jag ENBART betalar 39 euro för detta?
Japp, men du är inte garanterad byte till Plus. Subject to availability typ.
Edit: Å andra sidan får du ju tillbaka pengarna om du inte blir uppgraderad.
 

Brandten

Medlem
Ah ok. Så ni som OT'ar flera tusen kronor för business class biljetter kan torska hela slanten?

Väldigt störande att man inte kan ta bort inlägg genom tapatalk. Hur som helst, hittade svaret på OT hemsida.
 
Last edited:

AtleFlyg

Medlem
Funkar OT om man har ett segment med t.ex en UA flight? T.ex ARN-LAX där Flighten till SAN fransisco är SAS men SAN Fransisco till Los Angeles är med UA?
 

OliT

Medlem
Funkar OT om man har ett segment med t.ex en UA flight? T.ex ARN-LAX där Flighten till SAN fransisco är SAS men SAN Fransisco till Los Angeles är med UA?

Ja, SAS-sträckan går att uppgradera, i alla fall förutsatt att du har SK-biljettnummer (alltså företrädesvis bokat med SAS).
 

Jonas C

Medlem
Ah ok. Så ni som OT'ar flera tusen kronor för business class biljetter kan torska hela slanten?
Den enda risken är väl att man kan tvingas spendera 10+ timmar i Ekonomiklass. Känns mer prisvärt att bara boka en billig Business Class biljett hos annat bolag då, med tanke på att totalsumman för biljett och OptionTown uppgraderingar blir densamma.
 

olo

Medlem
Kollade lite snabbt igår på OT från ekonomi till plus på en SK flight till HEL från ARN i oktober och det skulle kosta 39 euro. Kollade jag på SAS hemsida var det 600kr + 500kr ombokningsavgift. Kan det stämma att jag ENBART betalar 39 euro för detta?

Dessutom, om de går igenom får du den högre poängintjäningen, dvs som FulFlex.
(Utan att lova något, men så har det varit för mig och många andra.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen