Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

flapps

Medlem
Hej!
Fick igenom min första uppgradering på Optiontown till SAS Plus på familjens semster till Split men när jag kollar på min bokning hos sas så står det fortfarande SAS VIP Go , är det normalt ?
Räcker det med att visa upp mailet från optiontown när vi checkar in ?
Om du har appen så tryck på refreshed knappen på din bokning så uppdaterars din sida..
 

LarsM

Medlem
Det är normalt. På webben ser det oftast ut så har jag också märkt.
Gör en välj sittplats så ser du däremot att du fått Plus platser längst fram.

Hej!
Fick igenom min första uppgradering på Optiontown till SAS Plus på familjens semster till Split men när jag kollar på min bokning hos sas så står det fortfarande SAS VIP Go , är det normalt ?
Räcker det med att visa upp mailet från optiontown när vi checkar in ?
 
Hej!
Fick igenom min första uppgradering på Optiontown till SAS Plus på familjens semster till Split men när jag kollar på min bokning hos sas så står det fortfarande SAS VIP Go , är det normalt ?
Räcker det med att visa upp mailet från optiontown när vi checkar in ?
Det kan ta ett tag innan det uppdateras. Checka inte in online om det inte har ändrats bara, då kan det bli lite stökigare. Men det brukar lösa sig det med!
 

Jensik

Medlem
Hej!
Fick igenom min första uppgradering på Optiontown till SAS Plus på familjens semster till Split men när jag kollar på min bokning hos sas så står det fortfarande SAS VIP Go , är det normalt ?
Räcker det med att visa upp mailet från optiontown när vi checkar in ?
Du menar på sas.se hemsidan antar jag? Den brukar inte ändra sig från Go/VIP Go till Plus/Business(på long haul), däremot kan du välja att byta plats i planet i rätt klass.
Som @flapps skriver trycker du på uppdateringsknappen så kommer du se rätt bokningsklass i appen. I ditt fall kommer det nog stå Business istället för Plus, då det brukar göra det på EU-flygningar med SAS efter lyckad OT.
 

JimmyH

Medlem
Du menar på sas.se hemsidan antar jag? Den brukar inte ändra sig från Go/VIP Go till Plus/Business(på long haul), däremot kan du välja att byta plats i planet i rätt klass.
Som @flapps skriver trycker du på uppdateringsknappen så kommer du se rätt bokningsklass i appen. I ditt fall kommer det nog stå Business istället för Plus, då det brukar göra det på EU-flygningar med SAS efter lyckad OT.

Platsbokning verkar möjlig så det verkar ju som om uppgradering funkat men vad som var lite konstigt är att det bara fanns 3 platser att välja på och vi är 4 i sällskapet.
 

Attachments

  • Platsbokning.jpg
    Platsbokning.jpg
    48,3 KB · Visningar: 249

Jensik

Medlem
Platsbokning verkar möjlig så det verkar ju som om uppgradering funkat men vad som var lite konstigt är att det bara fanns 3 platser att välja på och vi är 4 i sällskapet.
Ring till SAS och hör om detta så kanske de kan hjälpa till. De har kunnat seata mig när jag inte har kunnat se det någon gång.
Kan också vara att Plus kommer utökas med en rad från två till tre rader, ibland händer det bara någon timme innan flygningen.
 

Felix

Medlem
Hej!
Jag har försökt letat men inte hittat vad som gäller bagageförmånen när man har två ben, men enbart ansöker om uppgradering för det första (Go->Plus). Kommer jag trots det kunna ta med mig ett extra bagage hela resan? Gäller resa Linköping-Köpenhamn-Zürich.
 
Hej!
Jag har försökt letat men inte hittat vad som gäller bagageförmånen när man har två ben, men enbart ansöker om uppgradering för det första (Go->Plus). Kommer jag trots det kunna ta med mig ett extra bagage hela resan? Gäller resa Linköping-Köpenhamn-Zürich.
Edit:läste fel. Är du Plus första sträckan så borde det vara lungt! Har gjort så själv men vet inte hur regelverket ser ut
 

olo

Medlem
Hej!
Jag har försökt letat men inte hittat vad som gäller bagageförmånen när man har två ben, men enbart ansöker om uppgradering för det första (Go->Plus). Kommer jag trots det kunna ta med mig ett extra bagage hela resan? Gäller resa Linköping-Köpenhamn-Zürich.

Förmåner gäller enbart för den del som du uppgraderar. Ex. för sträckan A-B-C, där BC uppgraderas till Plus har du loungetillgång på flygplats B, men inte på A.
Förmodligen går det att få med två väskor på A, eftersom första benet sker i Plus, men det är inte helt säkert, så återrapportera gärna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen