Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

PetrelliDK

Medlem
Plus-klasserne markeret med fed:
C9 D9 Z9 R9 J9 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V2 W9 U9 K0 L0 T0 O0 G9 N0

Uden at kunne sige noget nærmere vil jeg tro dine chancer er fornuftige - selv har jeg 2/2 med OptionTown i Europa :)

Tak for det Christian! Ser ud til at være fin availability.. Er jo lidt af en charter flytur, så jeg tror heller ikke at det bliver noget problem.

Hvilket værktøj bruger du til at checke booking class buckets? KVS eller?

Har overvejet om jeg skal ud og investere i et eller andet til at checke, hvis der bliver behov for det :)
 
Tak for det Christian! Ser ud til at være fin availability.. Er jo lidt af en charter flytur, så jeg tror heller ikke at det bliver noget problem.

Hvilket værktøj bruger du til at checke booking class buckets? KVS eller?

Har overvejet om jeg skal ud og investere i et eller andet til at checke, hvis der bliver behov for det :)
Det er Expertflyer og det er helt klart de $99.99/år værd!
 

Maja

Medlem
Hoppade på "Now or Never" till Hong Kong (Go) och funderar nu på att lägga in en OT till Business. Är det någon som har erfarenhet av det när man rester som familj (2 vuxna, 1 barn, 6 år)?

Förstår ju att chanserna rimligen minskar rejält i jmf med endast 1 pers, men frågan är hur stor chansen är att det går att få två säten bredvid varandra. Att placera 6-åringen i ena änden är ju inte direkt aktuellt... ;)

€410 enkel väg, normalt för ARN-HKG?
 

SNIFF

Medlem
Tyvärr svårt att svara på då det inte finns så mycket statistik att gå på... Jag har en ARN-HKG i november som sist jag kollade låg på 365 EUR - OT enkel väg. Så jag tänker mig att det är nog rätt normalt.

Sannolikheten att norpa säten bredvid varandra är nog inte jättestor om det blir en full kabin och man "uppgraderas" genom OT.
 

Maja

Medlem
Tyvärr svårt att svara på då det inte finns så mycket statistik att gå på... Jag har en ARN-HKG i november som sist jag kollade låg på 365 EUR - OT enkel väg. Så jag tänker mig att det är nog rätt normalt.

Sannolikheten att norpa säten bredvid varandra är nog inte jättestor om det blir en full kabin och man "uppgraderas" genom OT.

Priset känns nog rätt "normalt", men känner mig lite orolig för att om vi lyckas bli uppgraderade så får vi tre spridda platser. Hade dottern bara varit äldre så hade det ju varit ok, men nu känns det väldigt riskabelt...

Får kanske ha is i magen och vänta och se hur beläggningen i kabinen ser ut och ansöka tätt inpå avgångarna (14/2-22/2). Vet inte om Hong Kong drar en massa extra folk i och med att det är sportlovsvecka i södra delen av Sverige då.
 

johannesa

Medlem
Förstår ju att chanserna rimligen minskar rejält i jmf med endast 1 pers, men frågan är hur stor chansen är att det går att få två säten bredvid varandra. Att placera 6-åringen i ena änden är ju inte direkt aktuellt... ;)

Jag skulle inte oroa mig. Min erfarenhet är att det löser sig efter boarding även om det inte finns platser bredvid varandra vid incheckning.
 

Maja

Medlem
Jag skulle inte oroa mig. Min erfarenhet är att det löser sig efter boarding även om det inte finns platser bredvid varandra vid incheckning.

Så du menar att folk är så vänliga att de vill byta plats? ;)

Jag kanske ska ha större tilltro till mina medresenärer helt enkelt och tro att det är flest ensamresande i business och att de då kan tänka sig att byta plats så att jag får två mittenstolar mao...
 

jth

Medlem
Så du menar att folk är så vänliga att de vill byta plats? ;)

Jag kanske ska ha större tilltro till mina medresenärer helt enkelt och tro att det är flest ensamresande i business och att de då kan tänka sig att byta plats så att jag får två mittenstolar mao...

Jag tror inte heller det är något större problem, det är ju vanligen mest folk som reser i tjänsten och de kanske tom blir glada över att slippa sitta bredvid sin dryga kollega i 10 timmar :)
 

Maja

Medlem
Jag tror inte heller det är något större problem, det är ju vanligen mest folk som reser i tjänsten och de kanske tom blir glada över att slippa sitta bredvid sin dryga kollega i 10 timmar :)
Ha, ha, ser många möjligheter plötsligt till varför vill byta plats men inte riktigt har kunnat med att göra det tidigare... ;) Vem vet, jag kanske blir en räddande ängel om jag bestämmer mig för att chansa på en OT.
 

robfro

Medlem
Jag inbillar mig att prisbilden på OT förändras ju flera gånger man loggar in för att se priset, nu har jag loggat in en gång redan. Jag har bokat resa t/r till Shanghai, och tänkte där försöka mig på en OT-uppgradering för ytterligare en passagerare som finns på bokningen. Vad jag minns så var det dock bara min biljett som kom upp när jag kikade priset första gången? Stämmer detta, och kan man på något vis få till ett condition att man tar uppgraderingen förutsatt att båda får den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen