Emme skrev:Nu har jag läst här på forumet att vissa kopplar sitt AMEX till sitt PayPal så man ändå får sina poäng men lite roligt är det. Hoppas fler börjar acceptera AMEX då det känns som det bara minskat genom åren.Klicka för att utvidga...
Christina Ö skrev:Skall åka CPH-PEK på fredag med SK995 avgång 21:00. Lade in en begäran 13 juni till Business (alt. SAS Plus) för två pers. Estimerad tid för svar är allt från 4h innan till 3 dagar innan. När är vanligast att man får svar? Och ser att det bara finns ett par platser kvar i business om man skall köpa idag. Är vi körda?Klicka för att utvidga...
Najk skrev:Cirka 24h innan är normalt att få svar.Man kan aldrig säga hur det kommer att gå beroende på bokningsläge. Det du ser är vad SAS vill sälja för biljetter, hur det påverkar vad det finns för platser lediga är en helt annan sak. Håll tummarna och hoppas på det bästaKlicka för att utvidga...
Ja, checka in bör du vänta med, men välja plats utan att checka in bör vara safe...Christina Ö skrev:24h innan kommer vi ju kunna gå in och checka in/välja platser. Bör man avvakta med det innan man fått besked?Klicka för att utvidga...
Christina Ö skrev:Skall åka CPH-PEK på fredag med SK995 avgång 21:00. Lade in en begäran 13 juni till Business (alt. SAS Plus) för två pers. Estimerad tid för svar är allt från 4h innan till 3 dagar innan. När är vanligast att man får svar? Och ser att det bara finns ett par platser kvar i business om man skall köpa idag. Är vi körda?Klicka för att utvidga...
jth skrev:Som sagt, de lovar inte något mer än 4 timmar. Dock har jag i alla fall fått svar 3 dagar (72 h) innan. De enda gånger det inte hänt är när jag fått sk "subject to availability"-uppgraderingar, då kommer de i allmänhet samma dag som avgång.Jag tittade på seatmapen (ja jag vet...) och det finns över 20 lediga säten i business så det ser ut som era chanser är goda att få en uppgradering. Att de bara har 2 platser till försäljning är nog inget att hänga upp sig på.Klicka för att utvidga...
Emme skrev:Det här ämnet har säkert avverkats ett par gånger så förlåt en nykomling som mig i det här med bonustänk och uppgraderingarUpptäckte när jag skulle boka via Optiontown igår att de inte tar American Express (trots att SAS förespråkar det så) och att de till och med har ett guld-AMEXpå bilden som exempel. Hur tänkte de där?Nu har jag läst här på forumet att vissa kopplar sitt AMEX till sitt PayPal så man ändå får sina poäng men lite roligt är det. Hoppas fler börjar acceptera AMEX då det känns som det bara minskat genom åren.Klicka för att utvidga...
fredrik996 skrev:Jag gjorde uppgradering med mitt SAS Amex denna månad så nog funkade det allt :OKlicka för att utvidga...
Jag har samma erfarenhet, aldrig varit med om det senare än två dygn innan avresa.perhall skrev:Jag har alltid sett det genom att gå in på min bokning på sas.se 2+ dygn innan - ett tag innan det kommer bekräftelse från OT eller ens när man loggar in där/PHKlicka för att utvidga...
Välkommen till forumet!Christina Ö skrev:Tack för era svar. Jag kikar alltså in på min bokning på SAS imorgon kväll någon gång. Håller tummarna!Klicka för att utvidga...