Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här ämnet har säkert avverkats ett par gånger så förlåt en nykomling som mig i det här med bonustänk och uppgraderingar :)

Upptäckte när jag skulle boka via Optiontown igår att de inte tar American Express (trots att SAS förespråkar det så) och att de till och med har ett guld-AMEXpå bilden som exempel. Hur tänkte de där?
Nu har jag läst här på forumet att vissa kopplar sitt AMEX till sitt PayPal så man ändå får sina poäng men lite roligt är det. Hoppas fler börjar acceptera AMEX då det känns som det bara minskat genom åren.

Jag gjorde uppgradering med mitt SAS Amex denna månad så nog funkade det allt :O

Jag gjorde uppgradering med mitt SAS Amex denna månad så nog funkade det allt :O

Konstigt, igår kväll fanns det bara MasterCard och VISA att välja på i listan när jag skulle betala (men en bild på ett guld -amex). Gick via den svenska sidan. Det kan väl inte vara skillnad på vilka destinationer man väljer. :)

Jag har använt det ett OT ett flertal gånger och har alltid sett det snabbast på SAS och oftast ca 2 dygn innan men jag har också varit med om så nära som 5-6h innan avgång vid två tillfällen.

Tack för era svar. Jag kikar alltså in på min bokning på SAS imorgon kväll någon gång. Håller tummarna!
Välkommen till forumet!

De gånger jag nyttjat optiontown och det gått igenom så har jag sett det på min bokning ungefär 48h innan avgång. Bara att gå in på bokningen och se om du kan välja platser i en annan kabin än den du bokat i. Mailet om att man blivit uppgraderad brukar komma lite senare.
Som andra redan har sagt, om du inte fått något mail om uppgradering så är det bara vänta med att checka in så länge som möjligt och kanske göra det på flygplatsen om inte annat.

Skall åka CPH-PEK på fredag med SK995 avgång 21:00. Lade in en begäran 13 juni till Business (alt. SAS Plus) för två pers. Estimerad tid för svar är allt från 4h innan till 3 dagar innan. När är vanligast att man får svar? Och ser att det bara finns ett par platser kvar i business om man skall köpa idag. Är vi körda?

Välkommen till forumet, @Christina Ö !

Jag reser med samma flight på fredag och har ansökt om OT från Plus till Business för två personer. Enligt tillgänglig data är planet tämligen fullt. Vi får uppdatera tråden med hur det går med våra uppgraderingar så kan vi komma ett steg närmare att knäcka OT-koden...

Fick Optionown uppgradering idag for SFO-CPH "Congrats! Upgraded to Business" e-mail plus pa deras websida, men ser inget pa min boking via SAS's hemsida? Tar det tid innan det dyker upp under mina bokningar pa SAS?

Gratulerar :)

P.S. Är det flyget som avgår idag 30JUN? Gör dig beredd på att tillbringa lite extra tid i loungen då flyget till SFO är rejält försenat. Planerad avgångstid är just nu 23:10 enligt flightradar. Det kan givetvis komma att ändras. Men förhoppningsvis sover du gott på hemresan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen