Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ansökte om OT på LHR-ARN 30 jun fick mejl av sas idag där det står att jag har plus på den resan. Dock tycks jag ej kunna ändra min plats ännu.
Intressant. När jag blev uppgraderad häromdan kunde jag ändra min plats innan jag sett att jag blivit uppdaterad. Det var så jag såg det. Men stod fortfarande pending på OT...

Dubrovnik-Arlanda - Lyckad uppgradering av fyra personer i samma pnr. 36€ och bokningsklass Z istället för V - vad det innebär i poäng har jag inte lyckats ta reda på men eftersom jag ligger på gränsen till att rädda kvar guldkortet i år är det definitivt värt pengarna.
Flygningar inom Europa ger 500p i V och 2000p i Z. :)

Hur mycket fick du betala? :)

37 € för varje sträcka. På den korta flygningen kan det kanske ses som dålig valuta för pengarna, men då jag fick möjlighet att använda lounge under 3h transit i Stockholm så var det värt det. :)

En newbie fråga men måste dubbelkolla en sak. Om jag inte har missförstått det helt, så är det synliga priset för uppgradering med Optiontown för hela sällskapet för den bokning man anger?

En newbie fråga men måste dubbelkolla en sak. Om jag inte har missförstått det helt, så är det synliga priset för uppgradering med Optiontown för hela sällskapet för den bokning man anger?

När du ser priset i OT så är det per person, om jag inte misstar mig. Totalpriset summeras ihop när du ska betala. Vill du enbart ha för en person (eller liknande) så får du ringa SAS och be dem bryta upp ditt PNR i flera delar.

Det är dock inte klart om det blir billigare eller dyrare när det närmar sig. Ju dyrare det är desto mer sannolikt att man blir uppgraderad, kan man tänka. Så det borde vara bra för sannolikheten om man betalat mycket...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen