Nu har jag läst här på forumet att vissa kopplar sitt AMEX till sitt PayPal så man ändå får sina poäng men lite roligt är det. Hoppas fler börjar acceptera AMEX då det känns som det bara minskat genom åren.
Skall åka CPH-PEK på fredag med SK995 avgång 21:00. Lade in en begäran 13 juni till Business (alt. SAS Plus) för två pers. Estimerad tid för svar är allt från 4h innan till 3 dagar innan. När är vanligast att man får svar? Och ser att det bara finns ett par platser kvar i business om man skall köpa idag. Är vi körda?
Cirka 24h innan är normalt att få svar.
Man kan aldrig säga hur det kommer att gå beroende på bokningsläge. Det du ser är vad SAS vill sälja för biljetter, hur det påverkar vad det finns för platser lediga är en helt annan sak. Håll tummarna och hoppas på det bästa![]()
Ja, checka in bör du vänta med, men välja plats utan att checka in bör vara safe...24h innan kommer vi ju kunna gå in och checka in/välja platser. Bör man avvakta med det innan man fått besked?
Skall åka CPH-PEK på fredag med SK995 avgång 21:00. Lade in en begäran 13 juni till Business (alt. SAS Plus) för två pers. Estimerad tid för svar är allt från 4h innan till 3 dagar innan. När är vanligast att man får svar? Och ser att det bara finns ett par platser kvar i business om man skall köpa idag. Är vi körda?
Som sagt, de lovar inte något mer än 4 timmar. Dock har jag i alla fall fått svar 3 dagar (72 h) innan. De enda gånger det inte hänt är när jag fått sk "subject to availability"-uppgraderingar, då kommer de i allmänhet samma dag som avgång.
Jag tittade på seatmapen (ja jag vet...) och det finns över 20 lediga säten i business så det ser ut som era chanser är goda att få en uppgradering. Att de bara har 2 platser till försäljning är nog inget att hänga upp sig på.