Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Det är jobbigt att behöva krångla och ta fram plånboken så beställer aldrig när jag flyger med SAS eller annat snålflyg i ekonomi. Utomlands på längre sträckor väljer jag aldrig SAS. Har åkt ekonomi med många bolag. Kännetecknande för dessa är att det alltid ingår något att äta vilket känns enkelt. SAS sparar inget på sin snålpolicy eftersom det blir en negativt laddad principfråga för många resenärer som därför väljer bort bolaget.

Kan man vara säker på att drycker förutom smoothie fortfarande ingår?
Jag tog upp den frågan tidigare men den blev då avfärdad som befängd. Så här står det på sas.se:

• Vi bjuder på en härlig varm måltid. Din resa i SAS Plus (som endast gäller för flygningar utförda av SAS) inleds med att vi serverar en drink och snacks före middagen. Till middag serveras förrätt, varmrätt (du får välja mellan två alternativ), samt en god dessert med kaffe eller te. Mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. Före landning serveras en lättare kall eller varm måltid eller frukost.

Låter ju inte helt betryggande (vill jag fortfarande hävda..)
/Per

I mitt tycke låter detta väldigt oroande, iom att dom specificerar vad man får mellan måltiderna. På en Europa-flygning ok, men 11h+ till nrt skulle jag bli lätt irriterad om det enda som erbjuds efter måltiden är juice, vatten och snacks.

Jag flög IAD-CPH för 1,5 vecka sedan i PLUS och då ingick obegränsat med drinkar och öl mellan måltiderna, men dock inte chips.

När "Räknenissarna" tar över så går det rätt åt skogen ! Man måste ju för sjutton kunna
se kundnöjdhet etc. också ? Håller helt med tidigare inlägg i tråden som t.ex. @sembl om
att man måste vara mer konsekventa i sitt utbud så att kunderna vet vad som gäller.

Jämför: Testade att åka ekonomiklass med Singapore häromdagen från Köpenhamn. Innan middagen är påbörjad har de redan hunnit gå två rundor med dryckesvagnen. Allt ingår, oavsett om man väljer något av deras 4 viner eller juice. Därefter en angenäm middag med metallbestick. Mellan måltiderna är det fritt fram att ta del av barsortimentet, nudlar, färsk frukt, chips, choklad, kakor etc kostnadsfritt. Detta innan en frukost motsvarande business på SAS serverades. Och allt på billigaste möjliga ekonomiklassbiljett för ca halva priset mot SAS plus.

Jämför: Testade att åka ekonomiklass med Singapore häromdagen från Köpenhamn. Innan middagen är påbörjad har de redan hunnit gå två rundor med dryckesvagnen. Allt ingår, oavsett om man väljer något av deras 4 viner eller juice. Därefter en angenäm middag med metallbestick. Mellan måltiderna är det fritt fram att ta del av barsortimentet, nudlar, färsk frukt, chips, choklad, kakor etc kostnadsfritt. Detta innan en frukost motsvarande business på SAS serverades. Och allt på billigaste möjliga ekonomiklassbiljett för ca halva priset mot SAS plus.
Frågan alla ställer sig nu, fanns det smoothies? Och isf var de gratis?

Toppen