Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Funderat lite och utifrån dom teorier som alla som jobbar med daglgvaruhandel så gör SAS fel. Man pratar där om en trappstege med tre nivåer, "billigast" typ Lindl, mellanpris, typ "ICA/Coop", premium typ " Östermalmshallen". Däremellan blir konsumenten förvirrad - vad är det jag köper och vad får jag?

SAS måste bestämma sig för vart på premiumtrappan som SAS Go resp SAS Plus hamnar jämfört med andra bolag. Eller är jag fel ute?

Nej, det är ungefär samma sak som sagts i alla dessa trådar som dyker upp år efter år. Men SAS har ett stort problem i att man vill utmana "Östermalmshallen" men alla konkurrenter (och vad folk jämför med) är "Lidl". Därmed blir SAS produkter ganska konstiga.

På flighten till Narita i torsdags så hade de ingen smothie när jag frågade så det potentiella tjafsproblemet försvann.

Därmot så råkade jag ut för chipspolicyn när jag vaknade till mitt i natten o var hungrig. Gick bak o bad om en chirre. Nej tyvärr det säljs ju via cloud shop så det kostar pengar. Att man satt i plus spelade föga roll. Nehej men då tog jag två mikkeller istället och fick med dem en ursäktande bunt med cashewnötter-påsar....:confused:

På flighten till Narita i torsdags så hade de ingen smothie när jag frågade så det potentiella tjafsproblemet försvann.

Därmot så råkade jag ut för chipspolicyn när jag vaknade till mitt i natten o var hungrig. Gick bak o bad om en chirre. Nej tyvärr det säljs ju via cloud shop så det kostar pengar. Att man satt i plus spelade föga roll. Nehej men då tog jag två mikkeller istället och fick med dem en ursäktande bunt med cashewnötter-påsar....:confused:
Det är väl alltid gratis med "This is Nuts"?

Kan bekräfta att dessa galenskaper har pågått ett längre tag! Själv flög jag Plus på sträckan ARN-EWR i slutet av december och blev nekad både smoothies och chips. Flygvärdinnorna var dock inte särskilt överens om huruvida de skulle följa regeln, så efter att ha identifierat den vettigare av dem så gick det vägen trots allt. På hemresan i början av januari orkade jag dock inte bråka och höll mig till alkoholen istället...

Funderat lite och utifrån dom teorier som alla som jobbar med daglgvaruhandel så gör SAS fel. Man pratar där om en trappstege med tre nivåer, "billigast" typ Lindl, mellanpris, typ "ICA/Coop", premium typ " Östermalmshallen". Däremellan blir konsumenten förvirrad - vad är det jag köper och vad får jag?

SAS måste bestämma sig för vart på premiumtrappan som SAS Go resp SAS Plus hamnar jämfört med andra bolag. Eller är jag fel ute?
Nej det är du inte.

Det handlar ju mer om känslan man får av av bolaget, marknadsföring, än om en sketen kopp kaffe. Vill dom va Ryan eller Swiss? Man kan inte va båda samtidigt.

Toppen