Tjena! Har ett eventuellt halvknepigt läge åt er.
Min sambo var bokad idag 12/2 LUX-CPH-ARN-KRN med SAS hela vägen.
Det började med att SK1588 blev inställd på efter några timmars väntan och uppskjutningar av avgången.
Beslut kom att hon blev ombokad till SK2584 till CPH. Även den blev försenad så hon missade sin anslutning i CPH och blev ombokad igen till sista kärran mot ARN som lyfter om några minuter. Sista benet ARN-KRN är ombokat till SK1042 imorgon 13/2.
I slutändan blir det en försening på ungefär 14 timmar inklusive en övernattning i Stockholm.
Kan tyckas vara ett ganska solklart fall för 261/2004.
Det som jag blir tveksam på är anledningen till förseningarna ut från Luxemburg.
Hon har inte hört någon anledning till förseningarna, alternativt inte varit uppmärksam.
Hon sa att det var väldigt dimmigt på morgonen i Luxemburg, jag ser även att det var ett gäng flyg som blev inställda på förmiddagen men samtidigt så landade och lyfte det flyg kontinuerligt under hela dagen.
Kan SAS hävda att det var väderleken som ställde till det fast det bevisligen gick att landa och lyfta under hela morgonen och dagen?
Min sambo var bokad idag 12/2 LUX-CPH-ARN-KRN med SAS hela vägen.
Det började med att SK1588 blev inställd på efter några timmars väntan och uppskjutningar av avgången.
Beslut kom att hon blev ombokad till SK2584 till CPH. Även den blev försenad så hon missade sin anslutning i CPH och blev ombokad igen till sista kärran mot ARN som lyfter om några minuter. Sista benet ARN-KRN är ombokat till SK1042 imorgon 13/2.
I slutändan blir det en försening på ungefär 14 timmar inklusive en övernattning i Stockholm.
Kan tyckas vara ett ganska solklart fall för 261/2004.
Det som jag blir tveksam på är anledningen till förseningarna ut från Luxemburg.
Hon har inte hört någon anledning till förseningarna, alternativt inte varit uppmärksam.
Hon sa att det var väldigt dimmigt på morgonen i Luxemburg, jag ser även att det var ett gäng flyg som blev inställda på förmiddagen men samtidigt så landade och lyfte det flyg kontinuerligt under hela dagen.
Kan SAS hävda att det var väderleken som ställde till det fast det bevisligen gick att landa och lyfta under hela morgonen och dagen?