Fast. Det är väl tyvärr lär sig som är precis det de gör. De lär sig att den stora majoriteten inte vet eller inte orkar bråka om det, och att det alltså lönar sig att förhala? Tyvärr har de nog räknat ut det, och fortsätter så länge det är lönsamt.Att de inte lär sig... Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta.
För varje ytterligare fall på samma flight som behöver dras till domstol borde skadeståndet dubblas. Det blir rätt mycket till den 200:e passageraren.Fast. Det är väl tyvärr lär sig som är precis det de gör. De lär sig att den stora majoriteten inte vet eller inte orkar bråka om det, och att det alltså lönar sig att förhala? Tyvärr har de nog räknat ut det, och fortsätter så länge det är lönsamt.
Ett problem är ju att det är gratis att förhala och obstruera, så bolagen har inget att förlora på det.
Dubbla ersättningsnivån om beloppet inte utbetalats 30 dagar efter att krav ställs?
Hej Stephan! Har 4 ärenden inskickade till dig(Travelright) den 24/10-2014 gällande flight DY3782 cph-boj med en försening på 14 timmar 33minuter 28/7-2014.På flygplatsen meddelade de anledningen till att planet kom försenat från London till cph och därför blev personal tvingade till vila(mandatory crewrest) Jag skickade in om ersättning till Norwegian 5/8-2014 för samtliga personer(12st på 4 bokningar) 24/10-2014 fick jag svar från Norwegian att vi inte skulle få någon ersättning och att anledningen helt plötsligt var Ground Damage??? Det stod även att det var extraordinära orsaker?????? Vad ska man egentligen säga om detta.God morgon Norwegian har förlorat det så kallade Charlotta målet. Igår gav dom upp och medgav familjens talan.
På min fråga så betalar de dock bara denna familj på 4. Övriga pax på DY7205 den 15 feb 2014 ARN-BKK ska inte få betalt. (???!!!) På fredag stämmer jag för ytterligare ca 60 passagerare men det finns ytterligare ca 200 som har rätt till ersättning. Be dom kontakta mig.
Brussels Airlines skrev:Dear xxx
We received your email in good order and apologize for the delay in replying to you.
We first of all apologize for the inconveniences experienced during your travel from Stockholm to Brussels on the 31st of January 2013.
Please allow us to explain that according to the Belgian law, claims have to be made within a period of 1 year. As we did not find any other correspondence from you to our department regarding this request, we unfortunately have to inform you we are not able to handle your file anymore. We thank you for your understanding.
In closure, we thank you for contacting us and remain,
With kind regards, .
Hej!
Jag har hjälpt en vän som drabbades av en inställning Stockholm - Bryssel i Januari 2013.
Skickade in en reklamation i November 2014.
Fick följande svar
Fråga 1: Borde de inte lyda under svensk lag när de flyger från Sverige?
Fråga 2: Jag trodde man hade 10 år på sig?!
Anm1: Det finns ordentligt med underlag för att flygningen var inställd pga teknik
Ja de skulle ha någon klausul där det blir kännbart för dem att neka ersättning och inte få rätt för det i domstol om de inte ser det prejudicerande för identiska fall. Tex efteter 2-3 gången. Hur som helst jäkligt irriterande med företag som sätter i system att neka och hoppas slippa för att folk inte orkar.