Senaste nytt

Air France KLM matchar ditt guldkort

Det går säkert att statusmatcha om man har kontakter men det är nog inte syftet med den här tråden.

Jag har inga kontakter. Jag bara gick förbi KLM/AFs monter på en mässa/event och hälsade. Tyckte inte det var värt en egen tråd, utan bara en notis och då valde jag denna tråd.

Fast det går inte på original länken som startade denna tråden.
Undrar hur man skall göra då om man inte möter dem "live" som Jakob K.
Jag kommer att flyga inrikes i Kina mkt nästa år och China Southern passar mina destinationer väl... Hade vart nice att kunna matcha mitt EB Diamond till FBG och få tillgång till lounger...

Rätta mig om jag minns fel, men inom Skyteam får man väl bara tillgång till loungerna om man flyger internationellt om man har silver eller guld och inte flyger business?

Rätta mig om jag minns fel, men inom Skyteam får man väl bara tillgång till loungerna om man flyger internationellt om man har silver eller guld och inte flyger business?

Man får tillgång till lounger som Guld/Platinum men inte silver om du åker ekonomi/premium economy. Som business resenär får du alltid tillgång till lounger oavsett kort.

I USA är det som @MaBe säger dock. Jag fick inte lounge som FBG som flög inrikes First med Delta.

När jag skrev detta inser jag att det var ju till o med sämre än @MaBe säger. :) Men det är nog olika hos olika bolag. Jag har aldrig flugit inrikes i Kina så jag vet inte hur det ligger till.

I USA är det som @MaBe säger dock. Jag fick inte lounge som FBG som flög inrikes First med Delta.

När jag skrev detta inser jag att det var ju till o med sämre än @MaBe säger. :) Men det är nog olika hos olika bolag. Jag har aldrig flugit inrikes i Kina så jag vet inte hur det ligger till.

I stand corrected....
"when travelling on, or connecting with an international SkyTeam-operated flight the same day"

Jag har inte åkt enbart inrikes utan alltid haft en connecting flight från utlandet.

Du kan ju matcha till China Southern. Finns en tråd som heter typ statusmatch till elite plus eller liknande som talar om hur.
Har försökt... China Southerns kundtjänst har nog en handbok från gamla Östtyskland...
Mailar man dom får man ett svar att de "lämnat över" ärendet till internationella avdelningen. Svar från dem kommer på Kinesiska ( ! ).. Ringer man då det nummer som finns i det mailet och talar engelska svamlar de på Kinesiska och så lägger de på i örat på en... Mailar man istället, så får man aldrig svar.
Detta förfarande har jag dessutom råkat ut för vid inställda/ändrade flighter med dem. Det enda man kan göra är att stå på sig och lösa det vid incheckningen. Helt enkelt inte flytta på sig för än man fått sin rätt där och då...

Toppen